Avatar billede highfi Nybegynder
22. september 2007 - 07:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Lukker ned under opstart

Efter et kort strømudfald i går, genstarter min computer midt under windows opstarten dette er både tilfældet under normal og fejlsikret tilstand, noget man kan gøre ud over geninstallere hele skidtet?
Avatar billede Jensen DK Novice
22. september 2007 - 07:54 #1
Tag el kablet ud af komputeren et øjeblik
Avatar billede haverslev Novice
22. september 2007 - 08:16 #2
Prøv Genroprettelseskonsol i xp:
Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede jacla Nybegynder
22. september 2007 - 09:41 #3
Denne computer => egenskaber => avanceret => start og genoprettelse(indstillinger) - her kan du slå genstart ved systemfejl fra. XP laver så en fejlmeddelelse i stedet, som du kan læse og måske blive klogere af. Ellers læg fejl medelesen her i debatten

vh
jacla
Avatar billede highfi Nybegynder
24. september 2007 - 14:04 #4
jacla problemet er jeg et heller kan starten den i fejlsikret tilstand uden den kommer med fejl, prøver haverslev forslag i aften, går udfra man ryger ud i en kommando promt hvor man køre chkdsk?
Avatar billede highfi Nybegynder
24. september 2007 - 20:17 #5
haverslev, har lige prøvet det, men når jeg skriver cd windows, skriver den -Den angivne sti eller fil er ugyldig.
:(
Avatar billede haverslev Novice
24. september 2007 - 20:32 #6
der skal ikke skrives "cd windows" - ved ikke lige hvor du får det fra :-)
Avatar billede highfi Nybegynder
24. september 2007 - 22:11 #7
det virkede alligevel, tak for hjælpen :) smid et svar haverslev, så du kan få nogle velfortjente point
Avatar billede haverslev Novice
25. september 2007 - 13:07 #8
Fint at det virkede og selv tak :)