Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
21. september 2007 - 17:52 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

adresser i sikre zone på et Domæne

Hej.

Har netop opgraderet vores system til Windows 2003 Server R2 med SP2, hvor der er røget en masse mere sikkerhed i den alm brug af det.

Vi kører oven i hatten noget terminal system, og mange sider er nu pludselig blevet usikre.... Så mit spørgsmål er, hvor ligger jeg http adresser, og zoner ind på Domæne controlleren, så alle for de forudbestemte sikre zoner til delt  når de logger på? er der et sted i GPO'en eller et andet sted jeg kan tilføje de zoner nemt?
Avatar billede cmoz Praktikant
21. september 2007 - 20:57 #1
Prøv at se her:
http://stewedprunes.com/blogs/stewed_prunes/archive/2006/01/21/398.aspx

Der er hvordan du ændrer det på computerniveau. Meget simplet og let.

Hvis du vil ændre det på Brugerniveau kun, så kan man også det. Men et er lidt mere tricky og bøvlet, da man ikke kun ændrer zones men også andre sikkerhedsindstillinger.

De GPO indstillinger du leder efter, hvis det er udelukkende brugerniveau:

User Configuration -> Windows Settings -> Internet Explorer Maintenance -> Security -> Security Zones.

Vælg "Import the current security zones and privacy settings" .

Så importeres indstillinger fra den server/klient du konfigger GPOen fra.

Derinde kan du så sætte zonerne som du ønsker.

Det er nok værd at overveje, om den maskine man gør det fra, har de security og privacy settings som man ønsker, eller rettere f.eks. ikke er en der har fuldstændig lavere sikkerhed end std. indstillingerne sætter. Så ville dette jo blive skubbet ud til alle, der applier det GPO. Også en god grund til at styre det på computerniveau i stedet.

Vær opmærksom på, at importer fra en server hvor "Internet Explorer Enhanced Secuirty Configuration" er enabled, som der er som std. på en Windows 2003, så vil GPOet kun gælde for servere, der har dette enabled.
Hvis du vil have det til at gælde for servere og klienter, der ikke har det enabled så skal du enten afinstallere IEESC fra serveren eller configurere fra en server/klient der ikke har det enabled.

Her beskrevet i punkt for punkt med eks. der smider nogle i Trusted
http://www.jsifaq.com/SF/Tips/Tip.aspx?id=6644
Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
26. september 2007 - 10:13 #2
Prima!!!!  Mange tak!  du skal lige indlægge det som svar så du kan få nogle points!
Avatar billede cmoz Praktikant
26. september 2007 - 12:23 #3
Super! :-)
Avatar billede kentgadgaard Nybegynder
19. oktober 2007 - 10:33 #4
perfekt