Avatar billede cob Nybegynder
08. juni 2001 - 09:40 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dropdown menu med grafik...

Jeg eftersøger en dropdownmenu med scrollbar i stil med den der bruges til at vælge land (Select a Location) på http://www.intel.com
Er der nogle der har en godt link eller lignende.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. juni 2001 - 09:43 #1
Det er da en almindelig dropdownmenu med en scrollbar hvor farven er ændret i et stylesheet. Det virker kun i ie5
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. juni 2001 - 09:44 #2
body
{      scrollbar-face-color: #CCCCCC;
    scrollbar-shadow-color: #E6E6E6;
    scrollbar-highlight-color: #E6E6E6;
    scrollbar-3dlight-color: #044062;
    scrollbar-darkshadow-color: #044062;
    scrollbar-track-color: #E6E6E6;
    scrollbar-arrow-color: #044062;
}
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. juni 2001 - 09:56 #3
..og alligevel ikke? Hvad med view source, der ser ud til at stå hele javascriptet.
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. juni 2001 - 09:59 #4
i view sorce står den som countryselector...
Avatar billede keysersoze Guru
08. juni 2001 - 10:00 #5
det er IKKE css - det du har beskrevet er kun den ellers alm. scrollbar...

kiggede på koden, og den består bl.a. af nogle billeder - men jeg gider ikke begynde at lede det hele ud. Venter lige til koden kommer her færdig ;o)
Avatar billede mikkelfunck Nybegynder
08. juni 2001 - 10:04 #6
keysersoze >> nej korrekt, ved første øjekast så det bare sådan ud... det er jo (tidlig) morgen, ik\' :)
Avatar billede olebole Juniormester
09. juni 2001 - 21:06 #7
<ole>
Jeg har skrevet en lille \'sjover\', men den er skrevet til W3C\'s DOM....sådan da  :o)
    http://www.olebole.f2s.com/selector_dom/
Skal den være X-browser og med egen scrollbar...SÅ bliver noget af et script - men du kan jo evt. style på din scrollbar i iframe\'en (det er en iframe i et <div>, der danner dropdown\'en).
Læg mærke til, den også virker, når du resize\'er vinduet. <div>\'et placeres i forhold til grafikken.
Håber, du kan bruge det  ;o)
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
09. juni 2001 - 21:07 #8
Hav tålmodighed....serveren er ekstemt langsom  :o(