Avatar billede mizzah Nybegynder
21. september 2007 - 07:59 Der er 6 kommentarer

Problem med exchange 2003

Der er en bestemt person som jeg har problemer med at sende post til, når jeg gør det får jeg følgende fejlmeddelelse. Så skal jeg bare sende mailen et par gange mere, så kommer dne tilsyneladende frem.

Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere.

      Emne:    Navn Efternavn
      Sendt:    20-09-2007 09:30

Der kunne ikke leveres til følgende modtager(e):

      xxx@xxxxxxxx.dk den 20-09-2007 09:30
            Du har ikke tilladelse til at sende denne modtager. Kontakt systemadministratoren for at få hjælp.
            <mitdomæne.dk #5.7.1 smtp;550 5.7.1 Unable to relay for xxx@xxxxxxxx.dk>

Hvad kan det så være ? Har læst noget på nettet med nogle politikker man skal sætte op for hvert domæne man sender post til, men det lyder helt vandvittigt.
Avatar billede blmmer Nybegynder
07. januar 2008 - 00:44 #1
hej

har du fået løst dit problem ?
ellers fortæl lidt om din opsætning.
internet, server, domæner, internet udbyder osv...
der kan være mange årsager til denne fejl. eks hvis du har oprettet domænet på din egen server men mailen skal sendes til en udbyder som har mailboxen
eller hvis exchange serveren ikke ar sat til at kunne sende til en lokalt domæne selv om dette findes på serveren
køre selv med exch2003 med tre domæner på

/Bimmer
Avatar billede mizzah Nybegynder
07. januar 2008 - 16:47 #2
Hejsa.

det har jeg faktisk ikke.

Tdc internet. Zywall 5, port 25 forwarded til exchange 2003 server. domæne janmoeller.dk, og kun det ene. lokal domæne janmoeller.local. Det er en server som står på lokalnet. Jeg mener dog ikke at den er 100 % opdateret med service packs.  Det er azero der holder domænet, og mx recorden peger self. på vores ip.

Nogle ideer? Der er kun problemer med at sende til en bestemt person (fra et firma ude fra)
Avatar billede blmmer Nybegynder
07. januar 2008 - 19:51 #3
kan du sende mig den mail du får fra din server
http://www.cels.dk/gif/Email.bmp
Avatar billede blmmer Nybegynder
14. januar 2008 - 19:44 #4
har du sendt en mail?
Avatar billede mizzah Nybegynder
15. januar 2008 - 20:50 #5
hejsa. Nej jeg sender dig en mail i morgen, hvis jeg stadig kan finde mailen med fejl i. Det er jo lang tid siden efterhånden :)
Avatar billede mizzah Nybegynder
17. januar 2008 - 20:01 #6
Hej igen.

Jeg har desværre ikke den email til a tligge mere. Men der var ingen service pack hverken på serveren, eller exchange. Så de er nu begge fuldt opdateret. Så vi blive rnok nødt til at lukke her ?