Avatar billede futte850 Nybegynder
20. september 2007 - 21:46 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

8600gts eller 8800gts

Har tænkt lidt over her på det sidste, at jeg nok skal have mig et nyt grafikkort til min pc..

I Starten var jeg lun på 8600gts for behøvede bare min pci express x16 til at kører det, men mit spørgsmål går på, om det ville være muligt at smide et 8800gts ind i min pc, da jeg har pci express x16 samt en pci express x1, men jeg har hørt at det kræver 2 pci express porte at kører, men når man tjekker kortet ud på de fleste steder hvor man kan købe det, står der bare at man skal bruge 1 pci express x16..????
Avatar billede thesheriff Nybegynder
20. september 2007 - 22:39 #1
Det kræver kun 1 stk. pci-e x16.

Måske du har læst om kortet i SLI (to kort sammen)?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
21. september 2007 - 10:22 #2
Eller du har læst at kortet optager 2 drev pladser p. g. a. den store blæser.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
21. september 2007 - 10:24 #3
For at være lidt mere specifik. Kortet optager 1 stk. PCIe x 16 slot men p. g. a. bredden er slottet ved siden af ikke brugbar.
Avatar billede thatorien Nybegynder
21. september 2007 - 17:52 #4
Som de andre siger, så fylder den bare en ekstra "plads" ikke et slot. Du kan sagtens smide et 8800GTS i din pc. Du vil også få meget mere for pengene ved et 8800, ihvertfald ved et 320MB kort.
Avatar billede futte850 Nybegynder
22. september 2007 - 10:43 #5
Jeg har hørt at det bruger mere strøm og jeg er lidt usikker på om min strømforsyning kan klare det.. 300watt
Avatar billede hottadpole Nybegynder
22. september 2007 - 11:16 #6
Det kan den med stor sandsynlighed ikke. Jeg mener at Nvidia anbefaler omkring 500 W.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. september 2007 - 11:26 #7
Ja, du bør skifte psu.

Kan anbefale flg.

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=391375