Avatar billede massman Nybegynder
19. september 2007 - 07:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

backup af skrivebords-ikoners positioner

Af en eller anden grund bliver mine skrivebords-ikoner reset efter reboot nogle gange, altså så de bare alle er i toppen og til venstre.

Bliver deres position gemt i en fil man kan tage backup af?
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
19. september 2007 - 07:35 #1
Har du tjekket hvad der står hvis du nu lige højre klikker på skrivebordet, og vælger menu'en "arranger ikoner efter"?
Avatar billede massman Nybegynder
19. september 2007 - 07:43 #2
Yep, intet er slået til undtangen "align to grid" og "show desktop icons"
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
19. september 2007 - 07:48 #3
Underligt..
Avatar billede massman Nybegynder
19. september 2007 - 07:54 #4
Det sker oftest efter windows går ned med en fejlmeddelelse
Avatar billede l_domino_l Nybegynder
19. september 2007 - 08:06 #5
Tror du ikke du hellere skulle lave en ny installation af Windows, det lyder til ikke at være det eneste der er galt med din Windows...
Avatar billede massman Nybegynder
19. september 2007 - 08:11 #6
Ej vel? Ikonerne bliver nok reset en gang pr måned eller lign og har altid været galt. Min nuværende installation er kun 3 måneder gammel så windows reinstall er nok lige drastisk nok. Som jeg startede med at spørge:

Bliver ikonernes position gemt et sted man kan tage backup af?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
19. september 2007 - 09:05 #7
Der findes en del programmer, der kan det du søger. Fx:

http://www.softpedia.com/get/Desktop-Enhancements/Icons-Related/IconRestorer.shtml
Avatar billede massman Nybegynder
22. september 2007 - 10:05 #8
Ok, så der er ingen metode til at gøre det uden 3. parts programmer?

I må gerne lave svar i stedet for kommentarer hvis I synes ;)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
22. september 2007 - 10:16 #9
Nej, ikke så vidt jeg ved.