Avatar billede borntogetbusy Nybegynder
18. september 2007 - 19:21 Der er 5 kommentarer

Office 2003 farver i Vista

Har netop installeret Office 2003 under Vista Home Premium. Det køre egentlig rimelig er bare godt træt af den blå farve som alle office programmer bruger som "farve skema" altså at værktøjslinier og deres baggrund er blå. Under XP kunne dette ændres i forhold til det farve skema som XP brugte. Indtil videre ændre det sig ikke i forhold til Vista.
Håber en eller anden kan fortælle mig hvordan farven ændres.

Takker
Avatar billede perhol Seniormester
18. september 2007 - 22:29 #1
Højreklik på skrivebordet.
Vælg [Personlige Indstillinger]
Vælg [Vinduesfarve og -udseende]
Vælg [Åbn klassisk visning for at få flere farveindstillinger]
Vælg her det farveskema der passer dig bedst, er det ikke 'perfekt' tryk på knappen [Avanceret...] for at tilpasse farverne efter din smag.
Avatar billede borntogetbusy Nybegynder
19. september 2007 - 00:36 #2
Men når jeg nu har Vista så jeg gerne at man selv under indstillingerne "Aero" og "Vista Basic" kunne få office til at ændre farve fra blå. Hvis jeg sætter den til Windows "Standard" eller "Basic" så ændre Office farve - men kan det virkelig være rigtig man skal sætte det hele til at ligne Windows 95? :)
Avatar billede perhol Seniormester
19. september 2007 - 22:37 #3
Har du prøvet. Under punktet [Åbn klassisk visning for at få flere farveindstillinger] finder du også [Windows Aero].
Avatar billede borntogetbusy Nybegynder
20. september 2007 - 00:08 #4
Jo det er netop der jeg har prøvet at skifte til Standard eller Basic hvorved Windows udseende går tilbage til Windows 95/2000/XP. Under denne indstilling ændre Office også udseende. Men den gør det ikke under Aero eller Vista Basic. Selvom jeg ændre på indstillinger under avanceret og effekter kan jeg ikke få Office til at ændre farve fra blå når Aero eller Vista Basic er valgt.
Avatar billede perhol Seniormester
20. september 2007 - 01:54 #5
Så må jeg jo gøre hvad du burde - prøve mig frem!
Jeg gjorde sådan:
Højreklik på skrivebordet.
Vælg [Personlige Indstillinger]
Vælg [Vinduesfarve og -udseende]
Her er der forskellige 8 forskellige glasagtige farver at vælge imellem.
Du kan også her aktivere gennemsigtighed og ændre farveintensiteten.
Desuden kan du åbne en farveblander så du selv kam komponere den farve du ønsker.
Besynderligt nok er det ikke alle vinduer det virker for på samme måde.
Lige nu har jeg en yndig gennemsigtig/glasagtig rosa farve på alle titellinjerne i windows egne winduer samt på MS Word 2003, men titellinjen på MS Word 2007, Firefox og Internet Explorer har en ikke gennemsigtig nærmest brun farve. Det ser heller ikke ud til at menu- og værktøjslinjer ændrer farve. Men noget ændrer altså farve!