Avatar billede deseinar Praktikant
18. september 2007 - 15:26 Der er 3 kommentarer

Svar tilbage fra function mail()

Hej
er der nogle der ved om man kan få svar tilbage fra php når man bruger mail() functionen.
vil gerne vide om den mail adresse man har sendt til har modtage/eksisterer

jeg bruger et simpelt mail script:
//----------------------------------------------------------
$fromName="";
$fromMail="";
$modtager="";
$Subject="";
$message= "";
$headers =    "MIME-Versin: 1.0\r\n" .
              "Content-type: text/html; charset=ISO-8859-1; format=flowed\r\n" .
              "Content-Transfer-Encoding: 8bit\r\n" .
              "From: $fromName<$fromMail>\r\n" .
              "X-Mailer: PHP" . phpversion();
mail($modtager,$Subject, $message,$headers);
//----------------------------------------------------------

Men jeg finder aldrig ud af om den er modtaget.;-(

På forhånd tak.
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. september 2007 - 15:55 #1
Du kan lave et lille tjek på:

if(mail($modtager,$Subject, $message,$headers))
echo 'Email afsendt';
else
echo 'Email ikke afsendt';

Men det viser kun om emailen bliver afsendt fra serveren eller ej.
Avatar billede deseinar Praktikant
19. september 2007 - 09:48 #2
ja den er der vist ikke meget ved!"
scriptet sender ok... men hvis man har skrevet en e-mail der ikke findes.. hvad så?
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2007 - 09:55 #3
Altså så burde du også få svar på den der.
Ellers skal du overveje at kigge på: http://phpmailer.sourceforge.net/
Den har error handling og mulighed for direkte adgang til en smtp-server.