Avatar billede muerteh Praktikant
17. september 2007 - 13:27 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Drivere til Asus L1400

Hej. Jeg er kommet til at love at jeg kunne lave den her laptop for en veninde, men havde ikke lige tænkt på at lortet kunne være så gammelt at det var umuligt at finde drivere til den.
Specielt grafikkort er helt umuligt, da jeg ikke engang kan få everest til at reagere på det. Everest kan simpelthen ikke se noget som helst om grafikkortet. Har jeg aldrig været udsat for før.
Nogen der ved hvor man evt. kan få fat i sådan en driver-cd til en så gammel computer? (Skal kun bruge drivere, ikke windows)
På forhånd tak.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 13:37 #1
prøv at se hvad Sisoft Sandra Lite kan finde ud af: http://www.sisoftware.co.uk/index.html?dir=&location=downandbuy&langx=en&a=
Avatar billede muerteh Praktikant
17. september 2007 - 13:48 #2
undskyld at jeg lige er en newb, men hvilken skal jeg hente? Enterprise? :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 13:51 #3
Lite, som jeg skrev.
Avatar billede muerteh Praktikant
17. september 2007 - 13:55 #4
nårh lol, sorry ;)
Avatar billede muerteh Praktikant
17. september 2007 - 14:30 #5
umiddelbart kommer den med en masse info om alle mulige settings osv, men stadig intet navn på kortet.... så er lidt på bar bund stadigvæk :/
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 14:45 #6
Brug knappen PCIE & AGP Carbus Information. Bemærk at derefter skal vælge adapter for at finde de rigtige informationer.
Avatar billede muerteh Praktikant
17. september 2007 - 15:08 #7
må indrømme at jeg ikke kan finde "PCIE & AGP Carbus Information", men under Hardware -> Displays and Display adapters, kan den i hvert fald ikke se navnet på min video adapter. Ved ikke hvor du finder det andet, der
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 15:21 #8
Ok, jeg har en større version end dig, men funktionerne til hardwaregenkendelse skulle være de samme.
Det er ikke sikkert den kan finde navnet, men det er ikke så vigtigt. Det vigtige er at den kan genkende chippen på grafikkortet, og det burde den absolut kunne.
Avatar billede muerteh Praktikant
17. september 2007 - 15:29 #9
Yes, det burde everest i princippet også, men der er ikke så meget at komme efter åbenbart ;) Dog identificerer programmet min computer som L1400B og ikke bare L1400 som der ellers står alle andre steder - inkl. udenpå selve computeren
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
17. september 2007 - 15:55 #10
Hvad med at kigge ind på http://dk.asus.com under download, der skulle du gerne kunne finde den!!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 15:59 #11
Se bare, den kan mere end man tror: http://www.ipc-computer.de/index.php?cPath=2612_34430
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 16:03 #12
Efter denne, http://forum.softpedia.com/index.php?showtopic=250049 skulle det være et Intel® 830M 64MB grafikkort.
Avatar billede muerteh Praktikant
17. september 2007 - 16:04 #13
lundorff: Har tidligere været en tur forbi, men kan intet finde der minder om L1400/L1400B

akyhne: Forstår ikke lige hvad du mener, men jeg leder ikke efter hardware ;)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 16:05 #15
17/09-2007 15:59:32 Det var blot et bevis for at Sisoft kunne finde ud af mere end man tror.
Avatar billede muerteh Praktikant
17. september 2007 - 16:07 #16
ahh okay... dog ikke min version ;)
Avatar billede muerteh Praktikant
17. september 2007 - 16:19 #17
Det ser ud til at virke ! Tusinde tak, akyhne ;)
forklar lige hvordan jeg tildeler dig pointene.. har jeg aldrig gjort før
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 16:22 #18
Jo, det var da dig der skrev det var en version B. Det kan jeg ikke teste herfra.

Det eneste der er til forskel fra din og min version, skulle være nogle benchmark tests, samt netværksfunktioner.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 16:25 #19
Jeg putter dette svar, du markerer mit navn, og klikker "Accepter" nederst på siden.
Avatar billede muerteh Praktikant
17. september 2007 - 16:26 #20
hehe alright... men nu kører det i hvert fald.... tak igen :)
hvis det er nemt for dig, så smid endelig links til lydkort osv, ellers går det nok :)

hvordan tildeler jeg dig de 200 point?
Avatar billede muerteh Praktikant
17. september 2007 - 16:32 #21
Det skulle være gjort nu.. Tak for hjælpen ;)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
17. september 2007 - 16:46 #22
tak for point. Der må du nok hellere sætte dig ind i Sisoft Sandra, da den som sagt kan fortælle hvilken chip der fungerer som lydkort. Derefter kan jeg godt hjælpe med at finde en driver. I linket 17/09-2007 16:03:01, står der blot onboard lydkort. Det siger ikke så meget.