Avatar billede amplif Nybegynder
16. september 2007 - 16:08 Der er 7 kommentarer

Lenovo 3000 V200 eller MyBook M1221

Goddag.

Jeg står og skal have ny bærbar, og valget står på en af de maskiner som er nævnt i emnet, altså Lenovo 3000 V200 eller MyBook V200.

Ved Lenovo'en ved man hvad man får, men minusset ved den er at man ikke får lige så meget hardware for pengene, som med andre mærker.

MyBook'en er bygget over en MSI MS-1221/PR200 barebone, og sælges også som Vega 1221.
Plusset er at man får langt mere hardware for pengene, men tilgengæld er jeg lidt bekymret for kvaliteten af computeren.

Hvilket mærke ville i vælge, og hvorfor?
Er der nogen som har specifikke erfaringer med den omtalte MyBook/Vega model?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2007 - 17:38 #1
Hvad skal den bruges til???
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2007 - 17:39 #2
Og smid lige link til begge modeller du har kigget på....
Avatar billede amplif Nybegynder
16. september 2007 - 19:37 #3
Den skal bruges til mine studier, dvs. der skal skrives en masse på den.
Den skal også med når jeg er ude at tage billeder, så derfor må den gerne kunne holde til at blive transporteret en del.
Den skal være pålidelig og ikke larme.

Lenovo 3000 V200
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384992
Opgraderet til 2GB ram og et stort batteri.

MyBook M1221
http://www.mybook.dk/ , og så er det den store model, "Full Loaded"
Der er en test af den her, http://laptopworld.dk/391.php, men syntes ikke den går nok i dybden med kvaliteten af den, men mest med en masse ligegyldigt software.
Avatar billede amplif Nybegynder
16. september 2007 - 19:49 #4
MyBook'en købes forresten uden Windows, og så bliver den pludseligt 2000 kr. billigere end Lenovo'en, hvilket jeg syntes er et stort spring, og det er grunden til min bekymring angående kvaliteten.

Er også åbne over for andre bud, så længe den har en Core 2 Duo cpu med 4MB cache, 12.1" skærm og har/kan opgraderes til 2GB ram til en pris på ~10.000 kr.
Avatar billede amplif Nybegynder
16. september 2007 - 19:53 #5
Glemte lige at sige, at den også skal bruges til programmering, så derfor er det vigtigt med en hurtig cpu og mindst 2GB ram.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. september 2007 - 20:00 #6
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=395030

Langt bedre batterilevetid med standard batteri
Avatar billede amplif Nybegynder
16. september 2007 - 20:01 #7
Den har jeg også haft kigget på, men den er desværre ikke på lager hos nogle af butikkerne, og ingen af dem kan komme med en specifik leveringsdato.