Avatar billede fck1990 Nybegynder
16. september 2007 - 15:57 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

sata harddisk på bundkort uden sata port?

kan man få et eller andet kort man kan sætte på sit bundkort så man kan sætte en sata harddisk???
og vil den så stadig kører lige så hurtigt?
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2007 - 16:12 #1
Ja, det hedder en I/O-controller.

Du kan sagtens tilslutte SATA harddiske af den vej, hvis dit bundkort ikke understøtter SATA-enheder.

Jeg fandt følgende links på edbpriser.dk, for at tilslutte SATA-harddiske:

For PCI-indstikskort: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309572
For PCI Xpress-indstikskort: http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=309574

Det er billige produkter, men overførselshastigheden lige så god, som de lowend controllere de smider på et bundkort.

Jeg smider dette her som et svar, men det er ikke 200 point værd, så smid selv et svar, for fordel pointene mere rimeligt (30 point til mig er fint). Det er, såfremt du finder dette svar fyldestgørende.

Mvh Anders.
Avatar billede fck1990 Nybegynder
16. september 2007 - 16:26 #2
tak for svaret det var lige hvad jeg skulle bruge
havde selv været inde på edbpriser man kunne ikke finde noget
Avatar billede plx Nybegynder
16. september 2007 - 16:31 #3
SATA til ATA konvertere findes også

http://www.cooldrives.com/sata-to-ide.html
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2007 - 16:39 #4
Men.... men... jeg ville jo ikke ha' 200 points?

Er du interesseret i at få 170 af dem retur ?
Avatar billede fck1990 Nybegynder
17. september 2007 - 12:41 #5
nej