Avatar billede sbm Nybegynder
07. juni 2001 - 22:35 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Automatisk behandling af emails

Jeg har en abonnement service kørende, og vil gerne lave det sådan, at folk bare kan besvare denne email og skrive UNSUBSCRIBE i headeren, og så vil de blive fjernet fra mail-listen. Spørgsmålet er bare hvordan man bærer sig ad med at gøre sådan noget automatisk.

Jeg skal have jobbet til at køre på en Unix maskine, og det kan i og for sig være lavet i hvad det skal være. Det kunne eksempelvis blive lavet i Perl eller shell-script.

Jeg ved ikke om dette er den rette gruppe at spørge i, så jeg vil cross-poste spørgsmålet i Perl-gruppen med reference til dette spørgsmål.
Avatar billede sbm Nybegynder
07. juni 2001 - 22:36 #1
Reference til crosspost:
http://www.eksperten.dk/spm/79662
Avatar billede annika Nybegynder
07. juni 2001 - 23:59 #2
Du kan forestille mig ting mulighedder:

A. Installere mailling list manager som klarer det automatisk.
B. Parse alle indkomne mails igennem et procmail filter.
C. Oprette mailbox til returadresse og lave script som tømmer denne mailbox.
Avatar billede ledsys Nybegynder
10. juni 2001 - 12:23 #3
Ved ikke om det kan hjælpe dig videre:

I din aliasfil er det muligt at pipe en email over i et shellscript ved en almindelig pipe: ^ eller |

du finder din aliasfil ved:
find / -name aliases -print
Avatar billede sbm Nybegynder
12. juni 2001 - 09:31 #4
annika og ledsys:

Jeg fik lavet en brugbar løsning udfra jeres forslag om at parse pipe svaret videre... Læg lige en besvarelse, så I kan få jeres point.
Avatar billede ledsys Nybegynder
12. juni 2001 - 09:36 #5
Hej Sbm

Rart at kunne hjælpe
Avatar billede sbm Nybegynder
12. juni 2001 - 22:10 #6
Jeg giver lige annika nogle dage til at smide et svar før jeg lukker spørgsmålet.
Avatar billede sbm Nybegynder
17. juni 2001 - 22:55 #7
Hmmm. Annika vil åbenbart ikke have sine point.....