Avatar billede larsomania Nybegynder
15. september 2007 - 11:57 Der er 3 kommentarer

XML data fra view på en SQL Server 2005

Er der nogen der har erfaring med at danne et XML dokument ud fra et view i en SQL Server 2005?

Jeg har DTD'en for det dokument jeg skal producere og et view der indeholder rækker med data til dokumentet.

Er der nogen der har kendskab til et godt værktøj hvor man kan mappe data på en fornuftig måde, eller en reference til hvordan man gør det smartest i SQL 2005.

Jeg er godt bekendt med "FOR XML, AUTO" men syntes ikke den er optimal. Optimalt set burde man jo loade DTD'en ind og så mappe felter over i den fra View'et. Kan man det på en eller anden vis?
Avatar billede arne_v Ekspert
15. september 2007 - 20:06 #1
En mulighed:
  .NET
  opret et DataSet
  definer et schema for det
  fyld det fra databasen
Avatar billede arne_v Ekspert
27. oktober 2007 - 21:08 #2
Kommet videre ?
Avatar billede larsomania Nybegynder
29. oktober 2007 - 10:47 #3
Hej Arne,

Ja - jeg er endt med at lave en løsning hvor jeg mapper data op i Altova MapForce, den på baggrund af mapningen danne et C# program som så laver den ønskede konvertering.