Avatar billede palle1976 Nybegynder
14. september 2007 - 11:49 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lang URL i rich text field

Jeg har problemer med at gemme en lang URL i et rich text felt. Når teksten gemmes bliver der indsat et mellemrum eller %20 i url'en efter 75 tegn.

Jeg skal bruge en løsning til hvordan jeg kan gemme url's længere end 75 tegn.
Avatar billede jogii Nybegynder
14. september 2007 - 14:51 #1
Er der tale om en mail der skal ud af huset? Eller er det et internt dokkument?
Hvordan opretter du "linket"?
Avatar billede jogii Nybegynder
16. september 2007 - 22:26 #2
har du fået løst problemet?
Når du sender mails ud, sendes de som Plain Text eller HTML?
Avatar billede palle1976 Nybegynder
18. september 2007 - 08:11 #3
Undskyld mit sene svar, men jeg har været væk fra pc'en et stykke tid.

Der er ikke tale om en mail. Fejlen opstår i systemet DominoBlog, hvor noget tekst gemmes i et rich text felt for senere at blive brugt som HTML. Jeg har hørt at andre har haft problemer med at gemme lange tekst-strenge i rich text felter, så måske det er et mere generelt problem...

Men jeg har ikke fundet en løsning på problemet, jeg har blot lavet en workaround til det. Efter teksten er gemt, fjerner jeg alle blanke karekterer fra de links der er oprettet i teksten. Det er ikke en speciel pæn måde at løse problemet, men jeg havde ikke andre muligheder lige nu...
Avatar billede jogii Nybegynder
18. september 2007 - 15:17 #4
DominoBlog er en aplikation fra OpenNTF.
http://openntf.org

IBM har vistnok adopteret en udgave af den. Men det er på OpenNTF at udviklingen af denne skabelon foregår.

Projektet hedder nok Blogsphere V3
Avatar billede palle1976 Nybegynder
19. september 2007 - 10:11 #5
Tak for input til denne sag. Jeg vil lukke den nu, da jeg ikke har fået en løsning på problemet. Jeg har blot lavet en work-around som virker ok.