Avatar billede jace Nybegynder
13. september 2007 - 10:59 Der er 4 kommentarer

CSS: Ens udseende i FF og IE

Heay,

Nu er siden næsten færdig helt færdig i Firefox, men der mangler desværre lidt før den ser ud på samme måde i IE:

1. Menu-knapperne er perfekte i FF, men det er som om de ikke kan være der i IE.

2. Der er et lidt for stort tomt område til venstre for reklamerne og shoutbox'en i IE. I Firefox passer det perfekt, og hvis jeg gør main-elementet breddere, så passer det ikke i FF mere.

Siden kan ses her:
http://jacobworsoe.dk/stuff/Test/
Avatar billede roenving Novice
13. september 2007 - 11:01 #1
Prøv at starte med at sætte en fuldt kvalificeret doctype på:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
Avatar billede dotcom1 Nybegynder
13. september 2007 - 11:03 #2
Avatar billede roenving Novice
13. september 2007 - 11:12 #3
Når du har sat den fulde doctype ind, fjerner du de første mange fejl ved at fjerne de ulovlige lukninger af meta- og link-taggene:

/> skal kun være > !-)
Avatar billede jace Nybegynder
14. september 2007 - 15:26 #4
Mange tak. Det hjalp en del at bruge en korrekt DOCTYPE :)