Avatar billede davidfossil Nybegynder
12. september 2007 - 23:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Intel Core Duo - x86 eller x64?

Jeg har netop anskaffet mig en ny laptop, IBM/Lenovo T60P med en Intel Core Duo processor. Nu er jeg så ved at installere software, og da jeg hiver fat i mine Sql Server 2005 discs, bliver jeg pludselig i tvivl hvilke jeg skal vælge: x86, x64 eller Itanium?

Note: Maskinen kører med en ganske alm. Windows XP Pro, såfremt dette skulle gøre nogen forskel.

Håber at der er nogle hardwarenørder derude der kan hjælpe. På forhånd mange tak.
Avatar billede coderdk Praktikant
13. september 2007 - 00:01 #1
Du skal vælge x86.

Det er først Core 2 Duo der er x86-64 (aka x64). Et andet tip, er at du kører alm. Win XP, så selvom du havde en Core 2 Duo, skulle du bruge alm. x86, da du ikke kan køre 64-bit på et 32-bit styresystem ;)
Avatar billede coderdk Praktikant
13. september 2007 - 00:01 #2
Og et svar :D
Avatar billede davidfossil Nybegynder
13. september 2007 - 07:25 #3
Finno - det svarer fint til min egen opfattelse.