Avatar billede jimjimjam Nybegynder
12. september 2007 - 20:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Udannet IT supporter søges. Tips og tricks.

Kære alle sammen.

Jeg håber virkelig i vil hjælpe mig.
Jeg sidder her og er rystende nervøs for i morgen hvor jeg skal til svendeprøve (It Supporter).

Jeg skal have en MASSE info puttet ind i hovedet til i morgen, og håbede at i kunne hjælpe mig.

Jeg har skrevet nogle ting ned, som jeg vil høre om i kan hjælpe mig med.

Jeg foretrækker hvis i SKRIVER med jeres egne ord frem for blot at google / linke til besvarelsen - det giver lidt bedre forståelse (Det synes jeg værtfald).

Det jeg søger oplysninger på er ikke KUN eksempelvis det jeg spørger om. Det kan være alt muligt andet der også vedrøre en IT supporter.

Jeg har den svaghed at jeg er RIGTIG god til at glemme.
Ting jeg gerne vil ha forklaret lidt (Jeg ved det meste, men vil godt bare have det genopfrisket) :

Nat. Hvad er det smarte ? Kører det på en bestemt port ?
Pat. Hvad er det smarte i forhold til nat ? bestemte porte?
IGRP. Hvorfor er det nu liiige man bruger det?
retudant. Hvad betyder det?
Forklar lidt om GPO (Her er jeg meget svag. Active diretory)
Domain Controller
smtp (Igen , hvad er det smarte)

Jeg behøves ikke LANGE formuleringer, blot små korte

Jeg håber ikke folk disser mit topic, da jeg har det hele i tekst form her og bare kunne læse det  (Det gør jeg iøvrigt også) Men synes det hænger bedre fast på den her måde.

Andre ting så som kabel længder og ting i ved man kan komme ud for til svendeprøve vil jeg blive glad for hvis i kunne nævne.

Ellers så kom med en masse ekstra input!

Tusind tak for jeres hjælp mange gange.
Avatar billede fedora Nybegynder
13. september 2007 - 07:53 #1
NAT: NAT står for NETWORK ADDRESS TRANSLATION, du bruger NAT når du vil have et LAN til at bruge den SAMME globale IP-adresse på internettet. Det kører på alle porte. På mange routere skal man også have aktiveret NAT for at kunne lave port forwarding.

PAT: Jeg er ikke sikker, men jeg mener det er noget der ligner NAT, men har kun hørt om det på CISCO (Jeg kan tage fejl)

Redudant: F.eks. har du en server med redudant strømforsyning, så vil det sige at den har flere (1+), og hvis den ene går i stykker forsætter den anden strømforsyning uden at lukke computeren. Samme princip ved RAID 1.

GPO: Det er gruppe politiker for Domæne Controlleren (DC i det her tilfælde), her kan du sætte regler op for hvad brugerne må og ikke må, adgangskodens længde og komplexitet m.m.

Ville gerne skrive mere på, men skal squ i skole nu :(
Avatar billede jimjimjam Nybegynder
13. september 2007 - 18:08 #2
Hey fedora :)

Du kan smide et svar

Jeg fik 9 i begge fag! :D Så det bare nice
Avatar billede thesheriff Nybegynder
13. september 2007 - 18:08 #3
Tillykke :)
Avatar billede fedora Nybegynder
16. september 2007 - 13:37 #4
Tillykke med det. Det var jo den uddannelse jeg ville have, men kunne ikke finde læreplads, men godt at høre du kunne gøre lidt brug af det :)
Avatar billede jensemi Nybegynder
07. oktober 2008 - 10:56 #5
Hey.

Nu kan jeg se, du har været gennem det jeg skal til.
Jeg tænkte på, om du ikke kunne give lidt info mm.
http://www.eksperten.dk/spm/846719

Det ville være en kanon hjælp.

tak