Avatar billede damon Nybegynder
07. juni 2001 - 20:37 Der er 20 kommentarer

I/O error

jeg har formateret min HD, inden jeg gjorde det oprettede jeg en start diskette i Windows 98 SE, plus jeg har min boot diskette fra 98 CDen
efter at have formateret rebootede jeg computeren med boot disketten i og den crashede.. så rebootede jeg igen stadig med disketten i og så fik jeg beskeden Disk i/o error insert new disc and press any key
jeg rebootde så igen med start disketten og fik den samme besked.. nu har jeg ikke mulighed for at reinstallere min windows og er praktisk talt ude og sk*de :)
håber i kan hjælpe
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
07. juni 2001 - 20:39 #1
Du skal lige tjecke BIOS om du har enablet \"Boot from floppy\" (den kan hedder lidt forskelligt)

Og om dit \"First Boot Device er A: (eller Floppy)
Avatar billede makse Nybegynder
07. juni 2001 - 20:45 #2
Hent evt. en ny bootdisk fra www.bootdisk.com
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juni 2001 - 20:45 #3
Man må gå ud fra at damon har sat bios til start på A: drevet siden fejlemeddelelsen disj i/o error.
Jeg tror det er din diskette der er blevet defekt, kan du boote op på din win98SE cd-rom, så tror jeg du fikser den.
Når din win98 kommer op og køre skal du lave en ny diskette der er ok.
Test den for en sikkerheds skyld ;o)
Avatar billede damon Nybegynder
07. juni 2001 - 20:59 #4
Ok.. nu har jeg prøvet at oprette en ny boot diskette.. og sat boot sequence til CDroom drive som første. fik:
Ugyldig Systemdisk
disk I/O Error
replace disk and press enter
Avatar billede makse Nybegynder
07. juni 2001 - 21:02 #5
Har du brugt en af dem fra www.bootdisk.com?
Det kan jo også være din diskette der er defekt, så prøv evt. med en anden.
Avatar billede damon Nybegynder
07. juni 2001 - 21:05 #6
jeg har prøvet med 3 forskellige disketter
den der hørte med da jeg købte Windows, 2 andre disketter og CDrommen.. fik samme besked begge gange
Avatar billede damon Nybegynder
07. juni 2001 - 21:16 #7
ok nu har jeg prøvet at bruge en af boot disketterne på min nabos computer.. det gik fint.. så jeg tror problemet ligger i min bios.. men den har jeg disvære SLET ikke forstand på..

er der noget derude der kan hjælpe? :)
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juni 2001 - 21:17 #8
Har du rørt ved a: drevet for nyligt, se efter at kablet sidder rigtigt i og se om lyset i a:drevet lyser når den booter, den må heller ikke lyse konstant!
Avatar billede makse Nybegynder
07. juni 2001 - 21:18 #9
Hvad hedder dit bundkort?
Avatar billede damon Nybegynder
07. juni 2001 - 21:19 #10
jeps.. den lyser som den skal, og det underlige er at den også skrev
Ugyldig Systemdisk
disk I/O Error
replace disk and press enter
da jeg prøvede at boote med CDrom drevet
Avatar billede damon Nybegynder
07. juni 2001 - 21:22 #11
det eneste jeg kan se der minder om et navn er winbond, og med en intel chip

denne fejl meddelse fik jeg ikke første gang jeg bootede efter formateringen.. men først efter den crashede
Avatar billede x4all_dk Nybegynder
07. juni 2001 - 21:25 #12
Du skal IKKE boote med CDrom-drevet!! Du skal boote på Floppy som FIRST boot device. Og tjecke at du har \"enablet\" Boot on Floppy-
Avatar billede makse Nybegynder
07. juni 2001 - 21:26 #13
Gå ind i bios. (Tryk Delete ved opstart)
I menuen \'Bios Features Setup\' eller lignende, skal Boot Sequence sættes til A: C:
Og vælg så til sidst Save&Exit, og svar Ja til det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juni 2001 - 21:27 #14
Er du helt 100 på at det ikke er et andet drev den ser efter, det virker mistænkeligt at den ikke booter på din win98 CD-rom.
Vær opmærksom på, når du booter fra cd-rom at du skal trykke på en tast lige inden den fortsætter!
Og du har sat din bios i default mode.

Du kan formatere din HD inde fra Bios, men det er langsommeligt.
Avatar billede damon Nybegynder
07. juni 2001 - 21:37 #15
ja.. når jeg booter fra CD rom drevet skriver den
Booting from ATAPI cdrom drive
Boot disk failure
Disk I/o Error
insert bla bla bla

jeg fatter minus lige nu
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juni 2001 - 21:44 #16
Jeg fatter det heller ikke, jeg bruger altid den metode, netop for at undgå disketter der kan være upålidelige.
Der er et eller andet helt ravruskende galt på pc\'en, den har trods alt virket før!?
Kunne det tænkes at en ramblok fejler, har du mulighed for at prøve dem?
Avatar billede francke Nybegynder
07. juni 2001 - 22:34 #17
Gør dog som makse skriver!!!!!!!
Avatar billede damon Nybegynder
07. juni 2001 - 22:53 #18
boot sequence er A,C
og boot from floppy er enabled..
Avatar billede francke Nybegynder
07. juni 2001 - 23:18 #19
Når jeg har fået den besked er det fordi mit kabel sad forkert til diskettedrevet!!
Avatar billede kk40637 Nybegynder
19. marts 2003 - 16:33 #20
Er der nogen der har løst dette problem??? - Jeg har det nemlig også lige nu!