Avatar billede substralgutten Nybegynder
07. juni 2001 - 19:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opstartsproblem...

Min computer er gået helt i sort. Når jeg starter den op, kommer der ét langt bip, to korte, og herefter to dybe bip. Jeg kan i manualen for mit bundkort ikke finde oplysninger om de forskellige fejlmeldinger, så jeg ville høre om nogen havde et bud på hvad problemet var?
Jeg har skiftet grafikkort, det var ikke årsag til problemet. Min hukommelse skulle også være ok, og mit a-drev er fungerer tip-top. Jeg er efterhånden ret desperat.
Avatar billede makse Nybegynder
07. juni 2001 - 19:48 #1
Normalt er der ikke høje og dybe Beep\'s. Og de kan betyde forskelligt fra producent til producent.
Men tag en kig på http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml Det kan være det bringer dig lidt nærmere fejlen.
Avatar billede bouggi Nybegynder
07. juni 2001 - 19:52 #2
Normal vis når jeg har fået de der irreterende bips har det desværre været rammene det har været galt med men for en sikkerheds skyld smid dem i en anden maskine og prøv at checke dem der
Det kan godt være at den clocker dem men muligvis er pariteten blevet dårligere eller helt smadret af en eller anden årsag. ;-(

MVH... Bouggi
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juni 2001 - 20:04 #3
Det er sjældent at flere beeplyde kommer af sig selv, har du foretaget dig noget fornyligt, en fysisk ændring af puteren, haft rammerne ude eller skubbet til et stik !
Avatar billede francke Nybegynder
07. juni 2001 - 20:11 #4
Da jeg for lidt siden og rode med overclocking kom den med samme lyd.Den var sat for højt!!!
Avatar billede francke Nybegynder
07. juni 2001 - 20:11 #5
Prøv at resete bios!
Avatar billede kyl2 Nybegynder
08. juni 2001 - 19:54 #6
Jeg kan godt forstå at dit garfikkort virker, fordi fejlen ligger højest sandsynligt på bundkortet, måske er din port til grafikkortet brændt af.... prøv at skifte bundkort eller sende det du har på værksted.......
Avatar billede retaxes Nybegynder
08. juni 2001 - 20:38 #7
Et godt råd, hvis du tør.
Pil alting ud, mobo - grafikkort - lydkort - Harddiske - ramblokke - ja, det hele og start med at sætte mobo på plads og sørg for at der ikke er skruer og afstandsstykker der rører dit mobo, sæt en (1) ramblok i, sæt strøm til. Hvis der så kun kommer 1 beep, så fortsætter du med grafikkortet, og den harddisk, hvor dit OS ligger (husk det flade kabel, vend det rigtigt, den farvede stribe på ben1 og husk strøm til den.), vent og start igen. Er der stadig kun et beep, går du videre med floppydrev, lydkort etc.
Hvis din fejl stadig er der eller kommer på et tidspunkt hvor du har sat noget til, så har du en bedre chance for at spore fejlen.
Held og lykke ;o)
Avatar billede retaxes Nybegynder
09. juli 2001 - 21:55 #8
Takker for pointene ;o)