Avatar billede nomiz Nybegynder
07. juni 2001 - 19:33 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Fryser

Hvorfor fryser min computer i Counter-Strike ?
Athlon Slot A 700MHz / Geforce 2 MX

- Jeg kan spille i 3-5 minutters tid, og så fryser den.
Jeg nægter at tro på at det er varmeproblemer, for CPU\'en er
29 grader, og grafikkortet holder sig på 35-40. Oven i hatten
har jeg masser af airflow i kabinettet så, det kan simpelthen
ikke være det. Jeg har prøvet flere forskellige detonator
drivere, (senest den splinternye v12.41 Microsoft WHQL Certified)
Via 4in1 har jeg også forsøgt mig med. (2 versioner) -  Jeg
giver snart op! Alle andre spil kører jeg fint i flere timer i
træk, hvis det skulle være. Deriblandt Quake 3, Black & White,
Hitman o.s.v.
Den har gjort det før, men aldrig så meget som nu.

Hvad går der galt?

/mvh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
07. juni 2001 - 19:34 #1
PS.: Og når jeg siger fryser, så MENER jeg fryser! Den vil
ikke engang reagere på ctrl+alt+delete !
Avatar billede sting Nybegynder
07. juni 2001 - 19:40 #2
Hvilken HD har du?
Avatar billede avlund Nybegynder
07. juni 2001 - 19:41 #3
Og hvilket styresystem? Win2K, ME eller 98?
Avatar billede sting Nybegynder
07. juni 2001 - 19:43 #4
Har du Windows ME kan du godt skifte til et andet. Smid det ud, Knud
Avatar billede nomiz Nybegynder
07. juni 2001 - 19:45 #5
Mit system kan ses på www.fotx.net/nomiz
Jeg bruger Windows Millenium
Avatar billede steep30 Nybegynder
07. juni 2001 - 19:55 #6
Sker det både i Open GL og DirectX?
Avatar billede dis_pater Nybegynder
07. juni 2001 - 19:57 #7
check op på hvad hastigheden er på pci bussen da jeg kan se at du oc\'er til 811 mhz.
1024 live har det ikke så godt med at køre for hurtigt, havde selv problemet med at den gik kold pga. det.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juni 2001 - 19:58 #8
Du har garanteret en skærm konflikt, så låser skidtet.
Avatar billede nomiz Nybegynder
07. juni 2001 - 20:19 #9
steep30> Jeg ved ikke om det sker i Direct3D, for jeg kører altid OpenGL da det er bedst

dis_pater> Jeg har den ikke overclocket nu.

retaxes> Prøv at uddyb
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juni 2001 - 20:29 #10
Spørgsmålet er om din skærm kan følge med i synkroniseringen fra grafikkortet, f.eks kører man med en højere opløsning, så er der ikke megen plads til at monitoren fanger synken og så låser den.
Har du data på din skærm, kan du se om båndbredden er stor nok, gerne over 100Mhz, ligeosm din horisontal synk skal ku\' klare op til 100 kHz og vertikalen ligge på op til 100 Hz.
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juni 2001 - 20:30 #11
Alt for mange koncentrerer sig for hvor meget ens grafikkort kan klare, men de glemmer monitoren, det er vigtigt at den kan følge med også!
Avatar billede vuffe Nybegynder
07. juni 2001 - 20:33 #12
Welcome to the club bro\'! - havde samme problem
Prøv at sæt AGP1X, det løste mit problem.
Og forresten tillykke med at din Processor kun er 29º - det er flot!
Avatar billede nomiz Nybegynder
07. juni 2001 - 20:33 #13
Ja, men der kan du tage lodret synkronisering fra, jo ! (Vertical Synchronize)

Jeg forsøger mig lige lidt med hz og skærm-ting.. I\'ll be back
Avatar billede nomiz Nybegynder
07. juni 2001 - 20:34 #14
Vuffe, hehe, jamen tak. (Kører også med Golden Orb)

Jeg vil lige prøve Retaxe\'s løsning først, så prøver jeg 1x AGP bagefter, men daler hastigheden så ikke en hel del ?
Avatar billede retaxes Nybegynder
07. juni 2001 - 20:42 #15
nomiz> min monitor er en ældre Hyundai med flg. specf.:
H-freq 30kHz til 82kHz
V-freq 45Hz til 100Hz

Jeg bruger normalt 1024x768.
Jeg kan godt pine den højere op, men på et eller andet tidspunkt fryser skærmen, og så må jeg lukke helt ned!
Bruger selvflg. de nyeste drivere WQL certified
Avatar billede vuffe Nybegynder
07. juni 2001 - 20:43 #16
Jo, men det er så lidt at du ikke vil kunne mærke det.
Avatar billede vuffe Nybegynder
07. juni 2001 - 20:50 #17
du kan gøre det med denne regfil
http://www.geforcefaq.com/files/forceagp1xon.reg
Avatar billede nomiz Nybegynder
10. juni 2001 - 13:42 #18
Intet hjalp. Jeg har nu alligevel fået et nyt grafikkort, sååh. Ellers tak for hjælpen