Avatar billede leneberger Nybegynder
11. september 2007 - 14:48 Der er 4 kommentarer

SMS indrapportering og SMS service

Er det teknisk muligt at lave et system, hvor man med en ganske almindelig mobiltelefon (der evt. kan Java, men ikke er yderligere avanceret) kan indrapportere data (kun registrerede brugere), som så (kategoriseret) kan hentes af en anden brugergruppe (evt. indholdstakseret) on demand?

Hvilket prisleje skal man kalkulere for en sådan løsning. Jeg har brug for oplysningen til en projektansøgning, hvor der kun er tale om etableringsomkostningen.

Jeg søger også kontakt eller oplysninger om firmaer, der kan løse en sådan opgave.
Avatar billede decaroaps Nybegynder
11. september 2007 - 19:27 #1
Hej

Jeg er sikker på vi lige er firmaet du søger til at løse sådan en opgave.
Har du mulighed for at sende en yderligere specifikation pr mail?

Mvh. Dennis Nielsen
Decaro ApS
dn@decaro.dk
Avatar billede ttopholm Nybegynder
11. september 2007 - 21:22 #2
Hej Lene

Du må også gerne sende mig lidt mere info om projektet, til min email som er tt@device.dk
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
13. september 2007 - 00:12 #3
Hejsa Lene

Du skal nok beskrive opgaven en del mere ... og en meget vigtig ting - når du har sådanne en løsning, skal du vide at folk har hånden ned i din pung ...

1. Vælg nogle som hvor du bare kender en som kan sige god for udvikler

2. Få en demo ... det tager 10 min at lave en ala ... send en sms til 1919 med teksten leneberger - og få mit nummer .... det koster 5 kr (så kan du se hvordan det virker )

3. Find en som har lavet det før !!! <- så lykkes det nok igen -- VIGTIGT

----

det jeg har været med til at udvikle er

1. sms "is" til 1919 - sms liste ... dvs. man kan sende en sms til en liste og herefter får man en sms når der sker begivenheder .... ala tilbud på IS -  ... den virker

2. sms leneberger til 19191 - fast retur svar - sådanne en jeg lige har lavet til dig

3. sms til 1919 med teksten drink - tilfældigt retursvar - og du får opskriften på en tilfældigt drink .... den skulle også gerne virke

4. sms til email ... har ike en lige pt. man kan nok godt finde koden

5. sms til tekst boks .... har en men på et test site som er hemmeligt - men den kommer nok snart på kanoon. :D

6. sms tiesto til 1919 - det koster 10 kr (mener jeg) så deltager du i en konkurrence om 2 billetter til koncert

7. mms til website .... vi har engang lavet en ... men den teknologi virker som regl bare luset ... man burde kode den igen :D

8. sms til web ... sidder med nogle venner og leger lidt med det .. det virker ret sejt at kunne gøre alt muligt med teksten for at smide det på website ... kunne lave en sms chat ... atl muligt sjov

9. sms 1919 alarm og alle som var på listen fik videre senderens besked ... den bruges vist stadigvæk - men man skal være godkendt for at komme på - men jeg får engang imellem en email når folk gør det ... som jeg sender videre til godkendelse

10. sms ringring til 1919 ... så får du en ringetone ... Den virker ikke endnu og jeg aner ikke hvad den kommer til at koste - ved det nok i næste uge - men under et andet navn

11. sms betaling for at bruge en eller anden form for service - ala sms kanoon til 1919 for få en vip profil .... kodet af en ven :D ( den kunne jeg ikke  )

Sidst men ikke mindst ...  find en som kender loven .... den er nem at overtræde

Jeg tænkte jeg lige kunne skrive ned hvad jeg har lavet - i sms teknologien ... og det meste af dem er ting som kan laves ret hurtigt < 1 time for proto type

--
Med venlig hilsen

Ole Oldhoj
Bach.scient i datalogi
Bach.scient i matematik
Englandsvej 74 5th
2300 KBH S
Mobil +45 64503259

Tilføj mig på
Email/MSN: Ole.Oldhoj@gmail.com
Skype: oleoldhoj  (for live talk)

- Den som har evnen, gør -
Avatar billede oleoldhoj Nybegynder
13. september 2007 - 00:14 #4
arggg .... man skal ikke skrive indlæg kl 00:14 - det er naturligvis

sms leneberger til 1919 - og få min info