Avatar billede marty Nybegynder
07. juni 2001 - 19:02 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

NTLDR Missing??

Hej seje nørder.
Jeg har et lille problem med en harddisk som jeg har installeret 2000pro på. Jeg har 2 PC\'er, og på den ene virker disken, men den anden melder at NTLDR mangler. Hvad skal jeg gøre???
På forhånd tak.
Marty 8p
Avatar billede marty Nybegynder
07. juni 2001 - 19:03 #1
Jeg vil bare ha\' at den virker på deen anden, så jeg nægter at bytte diskene om.....8)
Avatar billede twm Nybegynder
07. juni 2001 - 19:11 #2
Ligger partitionen med w2k på den disk med ntloader fejl?
Avatar billede twm Nybegynder
07. juni 2001 - 19:13 #3
og da w2k blev installeret blev den installeret på et c eller d drev?
Avatar billede marty Nybegynder
07. juni 2001 - 19:16 #4
Jeg deletede alle de gamle partitioner og installerede 2000 på c drevet.
Avatar billede twm Nybegynder
07. juni 2001 - 19:18 #5
er der flere mere en én disk i den maskine hvor den ikke kan loade
Avatar billede marty Nybegynder
07. juni 2001 - 19:19 #6
Harddisken virker iøvrigt fint, når jeg starter op fra det ene bundkort. Det andet bundkort, hvor disken ikke virker er et intel (Legend qdi?).
Avatar billede marty Nybegynder
07. juni 2001 - 19:21 #7
Der er kun den ene disk i PC\'en, og når den prøver at boote, giver den fejlmeddelelsen.
Avatar billede twm Nybegynder
07. juni 2001 - 19:22 #8
i roden af dit drev skal der ligge følgende filer:
BOOT.INI
NTDETECT.COM
NTLDR
for at den kan boote til en w2k eller nt. Fejlen du har kommer normalt hvis der sidder en NT/W2K formateret diskette i et floppy drev, eller en harddisk med NT/W2K formateret partition uden data.
Avatar billede twm Nybegynder
07. juni 2001 - 19:24 #9
sad der flere diske i den maskine du foretog installationen på?
Avatar billede twm Nybegynder
07. juni 2001 - 19:25 #10
Hvis du går ind i filen boot.ini i roden af dit drev
og finder linjen hvor din w2k starter:
...multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(2)\\WINNT=\"Microsoft Windows Whist...

hvad står der under partition?
Avatar billede twm Nybegynder
07. juni 2001 - 19:26 #11
og hvad står der under rdisk?
Avatar billede marty Nybegynder
07. juni 2001 - 19:26 #12
Der sad kun den ene disk i maskinen. W2K er installeret.
Avatar billede marty Nybegynder
07. juni 2001 - 19:28 #13
Wow, ikke så hurtigt... Hvordan går jeg ind i boot.ini??
Avatar billede twm Nybegynder
07. juni 2001 - 19:29 #14
windows tast + R
skriv notepad c:\\boot.ini
Avatar billede marty Nybegynder
07. juni 2001 - 19:31 #15
Jeg prøver lige. Vender tilbage om 5 min.
Avatar billede twm Nybegynder
07. juni 2001 - 19:38 #16
jeg bliver nødt til at smutte:
prøv at ændre på disse instillinger, så de ser således ud, tag lige en backup før du går igang:
disk(0)rdisk(0)partition(1)
Avatar billede marty Nybegynder
07. juni 2001 - 19:44 #17
Sådan ser de allerede ud. Kan det være en konflikt med motherboardet måske? Harddisken virker jo fint i den ene maskine. Er motherboardet måske ikke NTFS-kombatibelt, hvis det ellers kan lade sig gøre??
Avatar billede dis_pater Nybegynder
07. juni 2001 - 20:12 #18
det kan være at du skal kikke lidt på hvor at disken sidder i den maskine hvor den kører, som jeg ser det sidder den på primary controller som master disk og det skal du også sørge for at den kommer til i den anden maskine.
Avatar billede twm Nybegynder
07. juni 2001 - 20:18 #19
Ja, prøv at skifte controller kabel det kan være du er kommet til at bytte dem om.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. juni 2001 - 20:20 #20
Når du starter maskinen op, finder Biosen så harddisken ?? (gør den garanteret ikke)

Sørg for at disken sidder på det første stik på IDE kablet og ikke på det sidste..........Det kører normalt alligevel, men check lige.

Hvis Biosen ikke finder din HD, så opdater din Bios.
Avatar billede twm Nybegynder
07. juni 2001 - 22:20 #21
Jeg tror nu den finder disken eller ville den ikke skrive:
NTLDR Missing
Avatar billede bojohansen Nybegynder
07. juni 2001 - 23:24 #22
Har selv prøvet at biosen ikke kunne finde disken, og der skriver den lige nøjagtigt at den ikke kan finde NTLDR, så der er stor sandsynlighed for at det er problemet.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
08. juni 2001 - 07:58 #23
Start installationen af win2K igen og kør en repair
Avatar billede finnras Nybegynder
09. juni 2001 - 12:50 #24
Hvis dine 2 computere er rimelig ens. dvs. begge har Win2k installeret på c:\\, IDE
Kan du på den computer der virker oprette en Repairdisk således at hvis computeren skulle gå ned = missing NTLDR - kan du genetablere bootfunktionen.

Jeg prøvede lige dette for sjov skyld på 2 computere af forskellig mærke men med IDE c:\\ osv ens. Jeg slettede NTLDR fra den ene - bootede og din fejlmeddelelse kom. Disketten rettede fejlen - så denne løsning burde virke.

/FinnRas
Avatar billede finnras Nybegynder
09. juni 2001 - 12:54 #25
Du opretter iøvrigt en Emergency Repair Disk ved at gå ind i Windows 2000 Backup. På forsiden kan du vælge at oprette denne diskette.

/FinnRas