Avatar billede unknown_someone Juniormester
11. september 2007 - 09:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

IE låser computeren

De seneste 2 dage har jeg haft store problemer med IE. Når jeg starter en browser op låser hele systemet i ca 5 sekunder og det samme sker hvis jeg starter en ny tab eller et nyt vindue op - selve det at loade en side tager i mange tilfælde også rigtig lang tid, det ser ud til at jo flere eksterne kilder der er (feks stat-scripts osv) jo længere tid. Jeg har lige haft formateret min computer (2 uger siden) og har kørt med IE6 hvor problemet startede - opgraderede så til IE7 men med samme problemer her. I Firefox oplever jeg ingen problemer overhovedet.

Kigger jeg i taskmanageren tager browseren 50-60% af systemresourcerne hvis den laver noget (altså feks henter en side) - ellers ligger den på omkring 30-40%. Den æder også rigtig mange ram for ingenting - let 70-100mb.

Jeg kører med norton 2003 og har kørt full systemscan uden at finde noget - hijackthis og adaware er også kørt ud at finde noget. Maskinen kører XP.

Nogle idéer?
Avatar billede darrich Novice
11. september 2007 - 13:43 #1
Norton 2003 er outdatet i forhold til IE7. Du skal opgradere din Norton.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
11. september 2007 - 14:31 #2
Men at opgradere Norton vil jo stadig ikke løse mit problem eftersom problemet allerede var der med IE6 - så måske er der et issue i forbindelse med Norton2003/IE7 men det kan umuligt være der problemet ligger.
Avatar billede darrich Novice
12. september 2007 - 10:29 #3
Min erfaring med Norton er gamle versioner ikke fungerer godt med nyere browsere, messenger versioner m.m., og det går ud over ressourcer.
Du kan jo prøve fuld afinstallation og se om problemet er løst.

Jeg går ud fra du har alle nyeste Microsoft opdateringer fra windows update.

Alternativt så prøv følgende:
1. Slet temporary internet files
2. Sæt lager plads til disse ned til 200 Mb
3. Prøv at slå phishing Filter fra
4. genstart explorer
Avatar billede unknown_someone Juniormester
17. september 2007 - 11:10 #4
erhm - jeg ved ikke om vi taler forbi hinanden, men fx phishing filter er jo kun IE7 og problemet ligger stadig i IE6 også. Alt er opdateret og dine forsøg er gjort - uden held.

... weekenden er brugt på formattering og problemet er væk trods at jeg stadig kører norton 2003.
Avatar billede darrich Novice
17. september 2007 - 12:30 #5
Lyder som en fejl i registry.