Avatar billede maasen Nybegynder
10. september 2007 - 15:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Yes/no felt i formular baseret på forespørgsel er 'locked'

Jeg har nu et felt i min form, ud for hver post, som der skal 'hakkes' af i for at rapporten genereres med de bestemte poster. Feltet yes/no er lavet i den oprindelige tabel, hvoref jeg har lavet en forespørgsel hvor der sorteres på dato feltet. Når denne sortering er sket, har jeg et ønske om at fravælge et par poster der alligevel ikke skal printes, og har derfor indsat dette yes/no felt før rapporten genereres.
Problemet er bare at man ikke kan ændre i dette felt når formen vises - kun inde fra selve tabellen kan man ændre fra 'yes' til 'no' - hvorefter formen bare 'viser' hvad værdien er, uden at give lov til ændringer.
Det er ikke fordi at feltet er locket... men jeg tror det kunne have noget at gøre med at formen er baseret på en forespørgsel??

Nogen der har en løsning/kommentar til dette fænomen? :-)

MVH og på forhånd tak - Maasen -
Avatar billede mugs Novice
10. september 2007 - 16:11 #1
Det er galt med dine relationer!
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2007 - 17:01 #2
put the yes/no field in the table which you update on the sub form.

If sub form is based on a query then you cant always update all tables in the query.
Avatar billede terry Ekspert
15. september 2007 - 17:34 #3
status?
Avatar billede maasen Nybegynder
15. september 2007 - 17:36 #4
Ingen status - har ikke lige arbejdet det igennem siden - status tilgår mandag, da jeg kun arbejder med denne database på det fritidsjob jeg har om mandagen....
Avatar billede maasen Nybegynder
24. september 2007 - 21:10 #5
Du havde ret...
Avatar billede terry Ekspert
24. september 2007 - 21:11 #6
tak