Avatar billede runskee Nybegynder
10. september 2007 - 15:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

sammenkoble layers i Photoshop

Jeg har haft en ældre version af Photoshop, men har nu skiftet til CS3. Jeg kan ikke finde den funktion, hvor man ved et klik låser layers sammen, når man fx skal ændre på størrelse osv. Den findes ikke i layer-vinduet og plejer vist at ligge ved siden af øjet... Kan man bringe denne funktion til syne?
Avatar billede prodic Mester
10. september 2007 - 15:47 #1
Den er nu placeret nederst i Layer-paletten i samme række som Adjustment-layers etc.
Ikonet er stadigvæk en kæde.
Avatar billede runskee Nybegynder
10. september 2007 - 16:16 #2
Nå ja, det kan jeg se. hmm... Jeg synes ikke, at den er helt så brugervenlig, som den gamle funktion. Der er lidt flere knapper/taster man skal trykke på.
Avatar billede runskee Nybegynder
10. september 2007 - 16:16 #3
svar?
Avatar billede prodic Mester
10. september 2007 - 17:25 #4
Det er en vanesag.
De første par gange man skal anvende funktionen i CS2/CS3 roder man lidt rundt efter den.
Inden man ser sig om, så er den nye placering igen en del af rutinen.