Avatar billede charlotte2 Nybegynder
09. september 2007 - 21:13 Der er 5 kommentarer

Pc kan ikke starte op efter processor har været for varm.

Min søns pc havde lukkede køleribber pga støv og på et tidspunkt lukkede den ned. Nu kan den kun starte op når den er kold, ikke hvis den lige har været tændt, og den startes igen. Er der nogen som kan hjælpe eller har samme oplevelse. Dell pc 2,0 Ghz Pentium 4.
Avatar billede strikehawk Nybegynder
19. september 2007 - 23:58 #1
Det kunne tyde på at CPU'en har taget skade af varmen, har du mulighed for at prøve CPU'en i en anden computer?
Avatar billede durany Nybegynder
20. september 2007 - 00:04 #2
Muligvis er cpuen brændt af pga varmen, og du skal have en ny cpu processor! :(

Når du siger starte op, hvor langt når den med at starte op?? Det er lidt vigtigt at vide for at man kan sige om den er brændt af eller stadig lever.
Avatar billede charlotte2 Nybegynder
08. oktober 2007 - 19:50 #3
Hej. Den kan godt starte op når den er kølet ned. Hvis den er varm vises kun kortvarigt opstartsbilledet på skærmen, hvorefter der er sort skærm, med en blinkende cursor.
Avatar billede charlotte2 Nybegynder
08. oktober 2007 - 19:54 #4
Desværre har jeg ikke mulighed for at prøve CPU i en anden PC.
Avatar billede durany Nybegynder
26. november 2009 - 02:08 #5
har du fået løst problemet... hvis ja, så lad os få lukket her..