Avatar billede seals12345 Nybegynder
09. september 2007 - 14:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Værdi i select felt skal vises med det samme.

Hey, Hvordan kan jeg få værdien til at opdateret med det samme i en select form?

<select name="valgside">
<option <? if($_POST['valgside'] == "page1"){ echo "selected"; } ?> value="page1">Page1
<option <? if($_POST['valgside'] == "page2"){ echo "selected"; } ?> value="page2">Page2
</select>

Så værdien bliver vist med det samme, uden man man først skal trykke på en "post submit"
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. september 2007 - 15:08 #1
Det forstod jeg ikke.. :-)

Du mangler også at afslutte dine options med </option>..

Kan du give et eksempel på det du vil..?
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. september 2007 - 15:14 #2
<select name="valgside" onChange="this.form.submit();">
Noget a lá det?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
09. september 2007 - 15:16 #3
michael_stim> Ahh.. nu giver det mening.. :-)
Avatar billede seals12345 Nybegynder
09. september 2007 - 15:21 #4
:-)

Præcis det jeg tænkte på.

Smid du bare svar.
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. september 2007 - 15:51 #5
Ellers tak, samler ikke på point ;o) Smid du bare et svar selv og accepter.
Avatar billede seals12345 Nybegynder
09. september 2007 - 17:54 #6
Mange tak michael :-) men der opstod lige et problem.

Har prøvet at sætte onChange="this.form.submit(); ind i denne kode, men der opstår et problem. Den går nemlig automatisk ind og sætter blank side i databasen, på den side man skifter til.

Ideen med koden, er at man skal kunne rette sider.

Og når man vælger en side (page1, page2 ...-> page 5) kommer sidens tekst direkte over i textarea feltet.

Men da onChange="this.form.submit(); går ind og sætter en blank side, kan jeg ikke hente noget tekst ud :)

############################

<?php
$page  =  $_POST["valgside"];
if ($_SERVER["REQUEST_METHOD"] == "POST") {
mysql_query("UPDATE `pages` SET `$page` = '$_POST[$page]'") or die(mysql_error());
}

$opdater = mysql_query("SELECT * FROM `pages` WHERE `id` = '1'") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($opdater)) {

$side1 = $row[page1];
$side2 = $row[page2];
$side3 = $row[page3];
$side4 = $row[page4];
$side5 = $row[page5];
?>

<form method="post" enctype="multipart/form-data">
Vælg side:<br>
<select name="valgside" onChange="this.form.submit();">
<option <? if($_POST['valgside'] == "page1"){ echo "selected"; } ?> value="page1">Page1
<option <? if($_POST['valgside'] == "page2"){ echo "selected"; } ?> value="page2">Page2
<option <? if($_POST['valgside'] == "page3"){ echo "selected"; } ?> value="page3">Page3
<option <? if($_POST['valgside'] == "page4"){ echo "selected"; } ?> value="page4">Page4
<option <? if($_POST['valgside'] == "page5"){ echo "selected"; } ?> value="page5">Page5
</select><br><br>

Rediger siden:<br>
<textarea name="<?php echo $page ?>" class="textarea" rows="1" cols="20">
<?php
if($_POST['valgside'] == "page1"){ echo $side1; } else
if($_POST['valgside'] == "page2"){ echo $side2; } else
if($_POST['valgside'] == "page3"){ echo $side3; } else
if($_POST['valgside'] == "page4"){ echo $side4; } else
if($_POST['valgside'] == "page5"){ echo $side5; } ?>
</textarea><br><br>
<input type="submit" name="gem" value="Opdater side" class="submit"><input type="reset" value="Fortryd" class="submit">

<?php
}
?>

Håber du kan hjælpe :)
Avatar billede michael_stim Ekspert
09. september 2007 - 22:17 #7
Måske noget med 2 forme.

Og så checke om der bliver klikket på "gem".

Altså 2 isset.

I toppen:
if(isset($_POST['gem'])){
Din kode
}

og i form 2:
if(isset($_POST['valgside'])){
din text area
}

Men det kan laves smartere med javascript. Så slipper du for at siden reloader hver gang du vælger side.
Avatar billede seals12345 Nybegynder
10. september 2007 - 14:52 #8
Det virkede sku :) mange tak for hjælpen.

syntes du skal smide et svar, så du kan få nogle velfortjente point.
Avatar billede michael_stim Ekspert
10. september 2007 - 14:55 #9
Som sagt, samler ikke på point. Bliver hverken mæt eller rig af dem ;o)
Avatar billede seals12345 Nybegynder
10. september 2007 - 16:23 #10
nej desvære :)..

Så lukker jeg her. tak