Avatar billede edvardj Novice
09. september 2007 - 14:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

At overclocke ens cpu hvordan

hejsa
jeg prøver at begive mig lidt ud på dybt vand her jeg vil gerne prøve at overclocke min cpu men hvad skal jeg gøre ??
mit MB er et K8N-NEO4-F
CPU er AMD Athlon 64, 2400 MHz (12 x 200) 3800+
bruger XP pro

jeg ved ikke hvad i mere skal vide ??

men somsagt hvordan gør jeg
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. september 2007 - 16:49 #1
Læs denne guide, der beskriver det godt

http://forums.hexus.net/showthread.php?t=110267
Avatar billede jan_man Nybegynder
09. september 2007 - 16:52 #2
Jeg har siddet og kigget i manualen på dit bundkort, og der er tilsyneladende en automatisk funktion, der åbenbart forhøjer frekvensen automatisk på din CPU ved spidsbelastninger (som jeg har forstået det). MSI kalder det for Dynamic Overclocking

Funktionen aktiveres under BIOS'en, og hvordan man lige gør det kan du læse kort om her:
http://global.msi.com.tw/index.php?func=prodfaqanswer&faq_no=1012&prod_no=177&maincat_no=1&cat2_no=&cat3_no=

Alternativt kan du forsøge dig med manuelt at ændre FSB'en igen under BIOS'en under "BIOS setup => Cell Menu => Adjust CPU FSB Frequenzy".

Men du skal være opmærksom på, at MSI ikke garanterer for skader forvoldt ved overclocking. (Det står i deres manual, så jeg ville også lige nævne det her - så må du selv vælge om du kan bruge det til noget :-)
Avatar billede edvardj Novice
09. september 2007 - 17:13 #3
takker Jan

det var lige dette jeg skulle bruge
Avatar billede drgonzo Praktikant
10. september 2007 - 08:26 #4
ville ikke OC sådan en AMD