Avatar billede nielslbeck Nybegynder
08. september 2007 - 16:44 Der er 7 kommentarer

Starter ikke før tryk på reset-knappen

Jeg har et mærkeligt problem. Min PC gider sjældent tænde, når jeg trykker på power-knappen. Man kan høre, at harddisk og strømforsyning starter op og begynder at køre - men så sker der ikke mere - intet billede på skærmen eller noget. Først når jeg trykker på reset-knappen på fronten af computeren, starter den op. Jeg går altid i standby i Windows, men selvom den får et tryk på reset-knappen, starter den korrekt op.

Er der nogen der kan fortælle mig, hvordan jeg får min PC til at starte op, så snart jeg trykker på power-knappen? Jeg har tjekket at ledninger til bundkortet osv sidder som de skal.
Avatar billede newts Nybegynder
08. september 2007 - 16:46 #1
Der kan være et "flag" i bios opsætningen, under evt POWER som skal slås til.
Prøv at gå ind i biosopsætning, næste gang PCen starter, og se om der ikke er en mulighed for at vælge hvordan PCen skal starte op.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
08. september 2007 - 17:20 #2
Engang i mellem starter PC'en korrekt op, så jeg tror næppe det er en indstilling - hvad kunne sådan en indstilling f.eks. hedde, hvis det var en indstilling?
Avatar billede newts Nybegynder
08. september 2007 - 17:54 #3
Det ligger måske under "power".
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
08. september 2007 - 18:07 #4
Nej, der er ikke umiddelbart nogen indstilling der hedder noget med "Only turn on partly when pressing power" :-(
Avatar billede peet-49 Novice
09. september 2007 - 18:28 #5
Det er et typisk biosproblem, hvis ikke din PSU er i udu.
Avatar billede nielslbeck Nybegynder
09. september 2007 - 21:34 #6
Hvad kan problemet være med BIOS'en og hvordan finder jeg ud af, om det er PSU'en, der er problemet?
Avatar billede peet-49 Novice
11. september 2007 - 13:30 #7
Er det bios, skiftes bundkortet, er det PSU, skiftes PSUèn, du kan kun finde ud af, om det er PSU ved, at afprøve med en anden.