Avatar billede vest Nybegynder
07. september 2007 - 18:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er det nok med én ip til flere domæner på egen server?

Jeg kunne godt tænke mig at få en webserver op at køre (SME server). På denne vil jeg gerne have min egen hjemmeside + nogle andre hjemmesider med et helt andet domænenavne (Nogle kammerater), men kan det overhovedet lade sig gøre med kun en ip addresse?
Hvis ja, hvad er så det, som er bindeleddet mellen den éne ip, og de forskellige domæne navne?

På forhånd tak
m.v.h.
Per
Avatar billede plx Nybegynder
07. september 2007 - 19:19 #1
ja, det er der mange der gør. Bindeleddet hedder host header. Dvs du knytter en eller flere host headere til hvert site
Avatar billede arne_v Ekspert
08. september 2007 - 01:53 #2
det kaldes normalt for virtualhost på Linux men det er det samme
Avatar billede vest Nybegynder
08. september 2007 - 11:44 #3
Ok. Tak for hjælpen :-)
Smid et svar !
Avatar billede vest Nybegynder
24. september 2007 - 22:28 #4
Hallooooo :-)
vil i ikke have nogle point? Så må i lige smide et svar!
Avatar billede arne_v Ekspert
25. september 2007 - 01:27 #5
ok

husk og vent på plx
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2007 - 02:06 #6
plx !?