Avatar billede henno Nybegynder
07. september 2007 - 14:25 Der er 4 kommentarer

Poster forsvinder lige pludseligt

Hej alle,

Jeg har et rigtigt stort problem med min database. Poster forsvinder pludseligt af sig selv uden at jeg selv har ændret noget. Der er ikke tale om en sikkerhedsbrist. Er databasen korrupt eller hvad sker der?

Er der nogen som har lignende problemer og kender en løsning. Det er ret kritisk.

Håber på hjælp,

Henno
Avatar billede michael_stim Ekspert
07. september 2007 - 15:12 #1
1. Der er ikke noget der forsvinder af sig selv, uden at nogen giver ordre til det.
2. Det er umuligt at hjälpe dig med ovenstående beskrivelse.

Jeg ville gätte på:

1. Der er et eller andet i dit script der ikke er som det skal väre
2. Du er udsat for en SQL injection
Avatar billede henno Nybegynder
08. september 2007 - 10:25 #2
Jeg har hørt fra en anden databaseprogrammør at hvis databasen er korrupt kan det godt ske at ting bliver slettet "af sig selv"
Avatar billede henno Nybegynder
08. september 2007 - 10:32 #3
Selve CMS'et som styrer databasen er bare beskyttet mod SQL injection. Der er en gæstebog på hjemmesiden, men jeg kan ikke se hvordan man sporadisk og vilkårligt kan slette data i forskellige tabeller uden at kende databasens arkitektur gennem en formular til en gæstebog.

Jeg håber at der er nogen som har nogle flere ideer
Avatar billede lord_mike Nybegynder
09. oktober 2007 - 22:22 #4
Man kan da godt finde en databases struktur gennem ASP og SQL Injection (Ved ikke lige med PHP)