Avatar billede crazysnap Seniormester
06. september 2007 - 16:02 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Logo søges til FishFrame applikation

Hej,

Jeg søger et logo på 100x100 pixels til en ny version af et eksisterende website. Web-applikationen hedder FishFrame og er et videnskabeligt forsknings og rådgivningssystem baseret på fiskedata.

I har forholdsvist frie hænder til udførelsen af logoet, det må dog gerne laves med henblik på en eller flere af følgende emner:

- Fisk
- Kloden
- Fiskebåd
- Forskning/rådgivning

De farver der er mest gennemtrængende i systemet er #667F55 og #003366 så det er vigtigt at logoet passer sammen med disse (de må dermed også gerne indgå i logoet om nødvendigt).

Jeg kunne godt tænke mig et logo uden tekst, men skulle i have lyst til at lave et mere aflangt logo med navnet FishFrame inkluderet er i også meget velkommen til dette.

Håber der er nogen flittige tegnere derude der har nogen gode idéer (200 point til det bedste forslag).

Mvh.

Snap
Avatar billede ghost21 Nybegynder
06. september 2007 - 22:28 #1
Kan jeg sagtens lave, men det er mod betaling, er ligeglad med point. skriv til

kundeservice@onlinecoachen.com

www.onlinecoachen.com
Avatar billede bill20 Nybegynder
07. september 2007 - 07:47 #2
Avatar billede crazysnap Seniormester
07. september 2007 - 09:57 #3
Hej bill20,

Tak for budet, det er måske lige markant nok (med helt farvet logo), havde forstillet mig noget mere simpelt i stil med f.eks: http://worldfish.catalog.cgiar.org/pubsof.htm (se oppe i venstre hjørne).

Den grønne og blå farve i samme logo spiller måske heller ikke helt, men jeg kan meget godt lide at man kan se en fadet klode i baggrunden (meget fed effekt).

På den nye web-siden har menuen den grønne farve (med noget gradient spil i, så den ikke fremgår så dyster) og overskrifter har den blå. Det kunne måske også være fedt at introducere en helt ny farve i logoet, men det er op til jer hvad i synes ser bedst ud!

Lige nu er der ikke betaling for logoet (jf. ghost21), det skulle kun være hvis i ville have 200 point og synes opgaven kunne være sjov at hygge sig med.

Mvh.

Snap
Avatar billede bill20 Nybegynder
07. september 2007 - 10:44 #4
har prøvet at gøre den lyser.

http://users.cybercity.dk/~bdc5392/795153.html

vh. *Bill
Avatar billede crazysnap Seniormester
07. september 2007 - 11:40 #5
Hej bill20,

Ja det er bedre, skrifttypen på FishFrame kunne dog godt være en anden og måske mere fremhævet hvis den tilføjes til logoet.

Jeg er først tilbage på mandag nu, men jeg takker for dine tilbud og idéer også vender jeg tilbage der! :)

Mvh.

- Snap
Avatar billede viggosmor Nybegynder
08. september 2007 - 11:27 #6
Avatar billede bill20 Nybegynder
10. september 2007 - 07:49 #7
Har prøvet med andre skrifttyper:
http://users.cybercity.dk/~bdc5392/795153.html

Vh. *Bill
Avatar billede crazysnap Seniormester
10. september 2007 - 10:31 #8
Hej bill20 og viggosmor,

Jeg har nu konverseret med de andre udviklere og bill20, dine logoer er lidt for 80'er og "farverige" i deres øjne, så der skal helt nye idéer på bordet (desværre).

Viggosmor, de synes dit logo var rigtig fint, men desværre lidt for comic til et forsknings og rådgivningssystem (jeg kan personligt rigtig godt lide det). Så hvis du gad og kunne lave fisken lidt mindre comic (gode farver ellers) og måske inkorporere en lille (f.eks fed rød) graf så der kom lidt "business" i det, ville det være helt perfekt.

Mvh.

Snap
Avatar billede viggosmor Nybegynder
10. september 2007 - 19:56 #9
Hej Snap..

Jo det kan jeg godt... ser på det lidt senere i aften. men kommer nok først med et bud i løbet af imorgen, idet jeg har travlt på job og studie...det skal jo også passes he he.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
10. september 2007 - 23:10 #10
Så har jeg lavet en ny version:

http://mopsviggo.dk/images/fisk8.gif
Avatar billede crazysnap Seniormester
11. september 2007 - 10:43 #11
Hej viggosmor,

Mange tak for dine bud indtil videre det er helt fantastisk du gider (og at du også gad bill20) og det er helt sikkert på rette vej nu. Vi var rigtig glade for dit første bud med fisken med de store øjne og de simple streger (den var bare lidt for Comic med de store øjne), så vi havde lidt håbet på du havde ført den videre. Den nye fisk er lidt for kedelig, men resten med FishFrame skriften og grafen ser rigtig fint ud.

Så hvad hvis du tegnede den nye fisk på samme måde som den første Comic-fisk, altså med de samme simple streger og farver (dog så den ser lidt mindre Comic ud)? Så tror jeg den er ved at være der.

Hvis vi er ved at overskride hvad 200 point kan nå, må du jo sige til så stopper vi her og får en fra afdelingen til at føre idéerne videre.

Mvh.

Snap
Avatar billede viggosmor Nybegynder
12. september 2007 - 11:16 #12
Hej Snap, jeg laver det sådan i min fritid, og det varierer meget hvor meget tid jeg har, og det ser ud til at jeg får travlt i den kommende tid, så må nok melde pas, men håber i kan bruge idéerne så...

Sorry....:(
Avatar billede crazysnap Seniormester
12. september 2007 - 15:49 #13
Hej viggosmor,

Det var ellers ærgeligt, men idet vi har tænkt os at kombinere de to foreslag du har lagt mener jeg de fleste point skal gå til dig? Så hvis du gider at lægge et svar, så giver jeg både dig og bill20 point for jeres bud.

Mvh.

- Snap
Avatar billede viggosmor Nybegynder
12. september 2007 - 18:24 #14
Ja, det er da ærgeligt...