Avatar billede kulturit Nybegynder
05. september 2007 - 14:01 Der er 10 kommentarer

Mail på SBS 2003

Vi har i sommerferien skiftet over til SBS 2003 og flyttet alle vores mail fra pop 3 hos vores webhotel til exchange på vores nye server.

Vi oplever at alle de gamle mails fint kommer frem til mailboxene, men de nye mails der er blevet oprettet kommer ikke ud til de rigtige mailboxe eksempel:
booking@kulturellen.dk (Gammel) kommer fint frem
pve@kulturellen.dk (Ny) bliver leveret til booking (gammel postmaster mail)og ikke til pve's mailbox

Er der nogen som har oplevet noget ligende?
Avatar billede marky_dk Nybegynder
05. september 2007 - 14:59 #1
Skal lige forstå dig korrekt.

Bliver den mail der kommer udefra sendt direkte til jeres server eller lander den stadig hos jeres udbyder og hentes ned via pop3 conector?

MVH
Thomas
Avatar billede kulturit Nybegynder
05. september 2007 - 15:09 #2
Vores mails bliver videresendt via af vores webhotel udbyder direkte til Exchangeserveren, det er sat op at skulle vi midste forbindelse til nettet så bliver mails "stående" ude hos webhotel udbyderen ind til vi har forbindelse igen
Avatar billede marky_dk Nybegynder
05. september 2007 - 17:12 #3
Har i tilføjet email adresserne til brugerene i AD ?
Så hvis du går ind på brugerne i servermangement så står de korrekte email adresser på brugerne som de skal være ?
Avatar billede kulturit Nybegynder
05. september 2007 - 17:38 #4
Alle brugere er oprettet i AD via add user modulet og jeg kan godt sende og modtage internt men det er kun når jeg skal modtage mails udefra at problemmet opstår
Avatar billede marky_dk Nybegynder
05. september 2007 - 18:05 #5
Ser at din mail bliver leveret til en MX record der hedder: mailscanner.powerhosting.dk
Er du sikker på at den IP adresse som den sender vidre til er korrekt ?
Hår du åbnet port25 i din router + har du kørt guiden til internetet og valgt at emails skal leveres direkte til din server ?
Avatar billede kulturit Nybegynder
05. september 2007 - 18:12 #6
MX recorden skulle være sat rigtigt op således at exchangen har den højeste prioritet mens mailscanner.powerhosting.dk har den laveste prioritet.

Port 25 er åben ellers ville vi slet ikke modtage nogen for for post overhovedet og det gør vi jo ;-)
Avatar billede marky_dk Nybegynder
05. september 2007 - 18:30 #7
Jeg ser at der er 2 mx records på dit domaine: mailscanner.powerhosting.dk og backup-mx.powerhosting.dk. Det er mailscanner der har værdien 10 og er altså den der i første omgang modtager din email. Denne skal så sende videre til din SBS box. Det var blot den opsætning jeg ville høre om var korrekt.

Hvis du ude fra internettet kun modtager fra "gamle" adresser kunne det så tænkes at dine mails bliver scannet ud fra en positivliste altså en liste over tilladte adresser hos powerhosting og dem som ikke er på denne liste vil bliver forkastet eller send vidre til din postmaster mail ?

PS: Har de enkelte brugere i AD mere end en email adresse hver?
Avatar billede marky_dk Nybegynder
05. september 2007 - 18:50 #8
Avatar billede marky_dk Nybegynder
11. september 2007 - 08:17 #9
Har du fået løst dit problem ???
Avatar billede kulturit Nybegynder
11. september 2007 - 10:27 #10
har været væk fra kontoret siden onsdag så jeg skal først kigge på det igen - men jeg tror at fejlen ligger omkring MX Records