Avatar billede i865 Nybegynder
05. september 2007 - 10:44 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Udsnit af Array til Range

Hej Eksperter!

Nedenstående kodestump sender hele array 'et x1 til et range på Sheet1.

Worksheets("Sheet1").Range("E4").Resize(UBound(x1, 1), UBound(x1, 2)) = x1

Men hvad hvis kun et udsnit af array ønskes til range 'et ?
Fx Af et array på 4 row og 3 col ønskes alle 4 row, men kun fra col 2 til 3 til range 'et
Avatar billede excelent Ekspert
06. september 2007 - 15:45 #1
ja man kan evt. hente dem via en løkke
så du kun får de elementer ud du søger

man kunne også redefinere x1 til det nye område du ønsker
altså via range : x1=RANGE("B1:C4")
Avatar billede i865 Nybegynder
07. september 2007 - 09:07 #2
Jeg tror du misforstår mig. Jeg har et array i VBA med data, jeg har altså allerede hentet dataerne til et array fra et given range. Nu ønsker jeg så et udsnit af dette array tilbage til et andet range.

Jeg ønsker netop også at undgå løkker med henvisning til http://www.eksperten.dk/artikler/522

Håber du lige kan knække den for mig :)
Avatar billede excelent Ekspert
26. september 2007 - 10:16 #3
desværre kender ikke andre måder :-)
Avatar billede i865 Nybegynder
01. oktober 2007 - 12:31 #4
Ok excentent, tak for dit forsøg. Jeg skal offentlig gøre en løsning såfremt jeg finder en.

Lukker. :)