Avatar billede justincase1089 Nybegynder
05. september 2007 - 08:26 Der er 4 kommentarer

ClickOnce og placring af filer

Hej

Jeg er ved at lae en click once applikation. Når applikationen starter skal den kontakte en web service fra den server hvor den er blevet installeret fra. Det er nemt nok hvis man kun har en server, men her har jeg flere hvorfor jeg ikke kan hardcode stien til web servicen. Spørgsmålet er så, hvordan min click once appikation ved hvor den "kommer" fra?

MVH
  Justin Case
Avatar billede nielle Nybegynder
05. september 2007 - 08:30 #1
Jeg kan ikke lioge svar på dit spørgsmål, men jeg har et modspørgsmål: Hvorfor ønsker du at din installation skal ligge på samtlige webservere? Det er da kun at gøre det besværligt for dig selv at opdatere med nye versioner af programmet.
Avatar billede justincase1089 Nybegynder
05. september 2007 - 08:44 #2
Webservicen skal ligge flere steder. Det er et produkt som man kan købe og installere på sin server. Da web servicen udvikler og click once applikationen udvikler sig skal de høre sammen
Avatar billede nielle Nybegynder
05. september 2007 - 09:05 #3
Selv om installations-filen kun ligger et sted kan hver installation sagtens kalde en anden webserver.
Avatar billede justincase1089 Nybegynder
05. september 2007 - 09:11 #4
Ja, men så skal jeg have fuld bagudkompatibilitet i min applikation. Jeg vil hellere holde versionerne adskilt