Avatar billede capper83 Nybegynder
04. september 2007 - 21:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp Lib driller skal finde stien hvor programmet ligger

Hej

Jeg sidder med et lille problem jeg håber i kan hjælpe mig med :)
jeg har denne kode:
Private Declare Function MD5Hash Lib "/md5.dll" Alias "_MD5Hash@4" (ByVal s As String) As String

programmet skal finde, hvor md5.dll ligger, for det kan jo være den ligger i mappen "programmer/mappen/md5.dll" eller måske "program files/mappen/md5.dll"

Håber i forstår og håber i kan hjælpe mig!

Venlig Hilsen
Jack
Avatar billede word-hajen Nybegynder
04. september 2007 - 21:58 #1
Kan du ikke aflæse stien til ProgramFiles-folderen via Environ?

Environ(20)
Avatar billede sjh Nybegynder
04. september 2007 - 23:32 #2
fjern / i "/md5.dll" og smid din dll (md5.dll) i samme mappe som dit program eller under windows..

Private Declare Function MD5Hash Lib "md5.dll" Alias "_MD5Hash@4" (ByVal s As String) As String
Avatar billede capper83 Nybegynder
05. september 2007 - 09:00 #3
kan ikke bruge Environ den vil kun godtage noget med "" ellers fejler den, men jeg vil prøve når jeg kommer hjem med sjh's forslag :)
Avatar billede capper83 Nybegynder
05. september 2007 - 14:56 #4
Jeg har fundet ud af en løsning, det var rigtig nok det du skal sjh, så smider du ikke lige et svar :)
Avatar billede sjh Nybegynder
05. september 2007 - 15:11 #5
jo