Avatar billede alstrup2 Nybegynder
04. september 2007 - 13:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

USB 2.0 virker ikke.

Min windows xp sp2 er pludselig holdt op med at genkende usb-enheder (printer, kamera, harddisk) -kun musen virker.
De fremstår som Ukendte i enhedshåndtering.
Jeg har geninstalleret alle USB-enheder ved at fjerne deM i enhedshåndtering. Bios er opdateret.

Hvis jeg deaktiverer controlleren til USB 2 (enhanced USB) i enhedshåndtering kan enhederne pludselig genkendes.

Jeg mangler måske en driver ? men jeg kan ikke finde noget passende under Microsoft. Jeg burde jo være opdateret med SP2
Avatar billede peet-49 Novice
04. september 2007 - 13:52 #1
Gå i enhedshåndtering , fjern alt usb og genstart, lad systemet gendanne driver.
Avatar billede alstrup2 Nybegynder
04. september 2007 - 20:11 #2
Det har jeg prøvet
Avatar billede peet-49 Novice
05. september 2007 - 07:54 #3
Du har været på Microsoft update?? Du har tjekket for virus og spyware?
Avatar billede alstrup2 Nybegynder
05. september 2007 - 08:47 #4
Maskinen er helt up to date. De hotfix, der minder lidt om dette problem kan ikke installeres, da de er forældede i forhold til min programversion: service pack 2.

Virus og spyware: tjahh.., der er jo ingen scannere, der fanger alt, men jeg prøver da at holde computeren ren. Har du noget konkret på det, eller skyder du bare i blinde. ?
Avatar billede peet-49 Novice
05. september 2007 - 09:21 #5
Ikke noget konkret, har set spywrare gøre rod i usb, prøv at indstallere chipsetdriverne igen.
Avatar billede nva Praktikant
05. september 2007 - 11:11 #6
http://www.asklaptopfreak.com/laptop-notebook-help/2006/07/09/usb-ports-stopped-working-correctly/ Her lyder det til at det oftest er motherboardet, der skal skiftes :(
Avatar billede nva Praktikant
05. september 2007 - 11:16 #7
En simpel løsning for enkelte var at slukke for al strøm til maskinen i et par minutter.
Avatar billede alstrup2 Nybegynder
05. september 2007 - 11:34 #8
Kan jeg installere nye chipsetdrivere fra producentens supportside (Packard Bell)uden at risikere problemer. Jeg tænker fx. på Windowsopgraderinger (SP1, SP2), der er foretaget efter chipset-driverne i sin tid blev installeret. Men det har måske ikke noget med hinanden at gøre ?
Avatar billede alstrup2 Nybegynder
06. september 2007 - 18:46 #9
Jeg prøvede at tage strømstikket, og sørme om det ikke løste problemet.
Point til NVA, hvis du lægger et svar :-)
Avatar billede nva Praktikant
07. september 2007 - 11:53 #10
Glæder mig det virkede :)