Avatar billede taygoo Nybegynder
04. september 2007 - 12:15 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Nyt Webhotel - Advarsel imod Gigahost.dk

Jeg er på udkig efter et nyt webhotel....

Efter at have kørt med gigahost.dk i 1 år uden nogle problemer, kom der pludseligt nogle...

1. De svarer ikke på henvendelser via mail som lovet
2. Har købt et domæne gennem dem, betalt og det hele.
2a. Det eneste jeg har fået er en kvittering for køb af et domæne, ingen andre informationer.
2b. Domænet er ikke blevet tilkoblet mit webhotel, så har et domæne uden at jeg kan bruge det!

Så tænk jer om hvis inden i køber hos gigahost.

Så nu kan i anbefale nogle websteder som har noget plads, og som behandler deres kunder ordenligt?

- Har kigget på one.com, webhosting.dk, surftown.dk, i123.dk og web10.dk. Nogle erfaringer med dem eller andre webhoteller?

Mvh Lars
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. september 2007 - 12:31 #1
Nogen snakker om pris og kvalitet :)

Bruger selv gigahost til nogle af mine domains, der styre jeg selv DNS så det giver i hvert fald aldrig problemer.

Men ellers servage.dk som skulle være hurtigere end gigahost til at svare, men man kan nok aldrig forvente samme kvalitet hos hverken dem du nævner eller andre lowhost som hos els. scannet.dk.

Men ellers hvad jeg har hørt.
one.com -> De har mange kunder og derfor også mange der er utilfredse, måske fordi de forventer mere end hvad man kan. Men kender selv nogle der er fint tilfredse.

webhosting.dk -> Har tidligere haft et trafiktungt site som dem. Okay man kan måske ikke forvente at de vil hoste det til den pris, men de nægtede at betale pengene retur selv om de lukkede det efter 5-7 dage.

surftown.dk -> De får en del klager på deres mysql, men ellers er det nok som one, hvor der er mange kunder og derved mange utilfredse kunder. De har eller har haft en sag omkring vildledende markedsføring. Deres moderselskab er dog et ret proff. hosting firma. Dog også en helt anden pris. De blev startet som en kamp mod one.

i123.dk- > Kender dem slet ikke.

web10.dk -> Har tidligere haft webhotel hos dem, brugte det ikke så meget så ved ikke hvordan det fungerede, men i hvert fald har de/ eller have de dagligt driftsproblemer på deres maskiner. De virkede ikke helt som om, at de kunne holde deres maskiner i live ret længe af gangen.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2007 - 12:40 #2
Er det nu helt fair overfor gigahost.
Alle de oplysninger du skal bruge til dit webhotel finder du i control center.
Har du købt et nyt domæne, skal du huske at aktivere det i control center, der står det og venter på dig.
Bruger selv gigahost til fem domæner, der er ingen bøvl med det.
Avatar billede nemlig Professor
04. september 2007 - 12:52 #3
mimimig: Hvis de ikke svarer på emails, så er der jo nok noget, som de skal forbedre. Men det er nok hvad man må forvente til de priser.

Kender ellers ikke gigahost, men har flere erfaringer med Web10 og one.com.
Web10 kan jeg absolut ikke anbefale. Systemerne er tit nede og deres support er til tider meget ringe.
One.com har jeg kun haft gode erfaringer med. Systemerne er meget stabile og deres onlinesupport er super. Det er virkeligt smart, at de har live-support via chat. Har brugt det flere gange og det virker.
Avatar billede taygoo Nybegynder
04. september 2007 - 12:58 #4
Bacardil: tak for din respons af hosterne. angående one.com, det er jo klart jo flere kunder desto flere klager, men desto også flere mennesker som er tilfredse..:)

Mimimig: Tro mig jeg har været hele vejen rundt..har kigget alt igennem på gigahost.dk og også i deres control center, og wiki. Har ikke andet end en kvittering....har ikke noget som skal aktiveres...status for domænet ifølge gigahost.dk: "Status for cafeguiden.net Status:
Domænet er ikke registreret eller er endnu ikke blevet tilknyttet en DNS-server."

Så synes ikke det er i orden... heller ikke efter 3 mails til deres support mail.. unden svar!
Avatar billede taygoo Nybegynder
04. september 2007 - 12:59 #5
nemlig: hvad man kan forvente? Man kan vel forvente det de lover!
Avatar billede taygoo Nybegynder
04. september 2007 - 13:00 #6
nogle der har erfaringer med domaindirekt.dk de har et godt tilbud lige nu :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. september 2007 - 13:17 #7
taygoo-> "Desværre" hører man ofte kun fra de utilfredse :)
Avatar billede nemlig Professor
04. september 2007 - 13:25 #8
Jeg er sådan set ikke uenig, men forskellige negative oplevelser, kan jo godt ændre ens opfattelse af, om man nu kan forvente, det de lover. Derfor kommer det ikke altid bag på mig, når det går galt for dem. Men det er selvfølgeligt kritisabelt!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. september 2007 - 13:27 #9
Domænet ser ud til at være registreret korrekt, med navneservere hos gratisdns.dk, blot mangler der at få peget på gigahosts servers IP-adresse.
Avatar billede taygoo Nybegynder
04. september 2007 - 13:42 #10
Erikjacobsen: Jep, det er registreret korrekt... men burde gigahost ikke pege domænet imod deres server? Så står lidt i et vadested....hvordan ændrer man dns'en når jeg ikke har adgang til at administrere domænet?

Bacardil: Ja desværre det ville være rart med noget overblik over hvor tilfredse folk er..

Nemlig: Negative oplevelser kan ændre ens holdninger...men man skal passe på med det, for hvis man får negative oplevelser med fx. nogle bestemte type personer, så skal det ikke gå ud over andre som ligner dem....
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. september 2007 - 13:51 #11
taygoo-> Du kan vel altid flytte domænet hen på en konto hos dig selv, så styre du også selv domænet.
Avatar billede taygoo Nybegynder
04. september 2007 - 13:53 #12
bacardi: findes der en vejledning til det et sted?
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. september 2007 - 14:05 #13
Lidt her http://gratisdns.dk/?size=400&side=51 måske - Ellers kan du få kan denne service for nogle få kroner hos eks. secnet.dk, acomma.com m.v. og der er så folk der sikkert vil sætte det op for dig.
Avatar billede taygoo Nybegynder
04. september 2007 - 14:17 #14
Bacardi: tak for din hjælp... jeg har et .net domæne, så kan ikke lige få hjælp der.. men skal måske spørge inde på gratisdns's forum. Jep... der er masser af steder som vil tage sig betalt... men ønsker ikke at skulle betale flere penge, for noget som ikke virker endnu...hvis du forstår :)
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. september 2007 - 15:25 #15
Du skal alligevel betale for at flytte et .net til en anden udbyder (som regel, men så får du også et årsafgift oven i).

Ved at flytte domænet til en DNS udbyder som du selv styrer, så kan du altid ved skift til andet webhotel ændre IPerne og derved spare du problmerne ved at flytte igen og igen, udbydere du ikke kan komme i kontakt med m.v.
Avatar billede taygoo Nybegynder
04. september 2007 - 15:50 #16
jep... det er rigtigt...problemet er bare at det er gigahost.dk som sidder på fuldmagten  her i dette tilfælde... så skal dem be dem ændre rettighederne til fx. gratisdns.. men gigahost, svarer ikke på deres post :)
Avatar billede taygoo Nybegynder
04. september 2007 - 18:16 #17
Bacardi... lægger du ikke et svar - tak
Avatar billede taygoo Nybegynder
04. september 2007 - 18:21 #18
Tager lige og prøver domaindirect.dk de har et gratis tilbud på 1000 mb. Så lige nu ser det fornuftigt ud... og så er det gratis...så det burde der ikke kunne ske så meget med.. men ellers tak for jeres indput alle sammen..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. september 2007 - 18:46 #19
"svarer ikke på henvendelser via mail som lovet" ... bare lige for at være sikker: du bruger vel "Kontakt support" på https://gigahost.dk/controlcenter/?page=help_support_submit
Avatar billede bacardil Nybegynder
04. september 2007 - 19:18 #20
svar :)
Avatar billede it-dk Nybegynder
04. september 2007 - 19:31 #21
I det prisleje som de udbyder du nævner ligger kan jeg anbefale www.intergate.dk
Avatar billede taygoo Nybegynder
04. september 2007 - 19:53 #22
Erikjacobsen: Ja har brugt både "kontakt support" og sendt mails.

It-dk: Ser godt nok ud - men synes deres forretningsbetingelser begrænser ens muligheder....
Avatar billede it-dk Nybegynder
04. september 2007 - 22:09 #23
taygoo -> hvilke begrænsninger mener du i deres forretningsbetingelser?
Avatar billede rjpa Nybegynder
07. september 2007 - 20:04 #24
Bruger selv "JaguarPC.com" og kan klart anbefale dem.
Avatar billede clausbr Nybegynder
24. november 2008 - 22:26 #25
Normalt vi jeg sige man få hvad man betaler for eller gør man
i øjeblikket ser forbrugerombudsmand web-hoteller og hosting udbyder i gemmen
For ulovligt at forny privat personernes web-hoteller ude at kunden er blevet informeret om det.
også ligger man lige et gebyr på 100 kroner oveni.

Og hvad for venter man af sin udbyder når der opstå fejl.

Der vil jeg eksempel anbefale Dandomain.dk Og ScanHosting.dk som jeg syns gør deres arbejde 100 % tilfredsstilne.

Eksempel sider man søndag kl. 3 om natten og opdager at man kom til at slette den forkerte tabel i MySql databasen men skriver hurtigt en mail til support haster hjælp.

Der går ca. 12 minutter ikke nok med at man får svar tilbage fra supporten men de har sku også gendannet det som bliv slette uden først at stille dumme spørgsmål om hvor når og hvem og tid .

Og det samme med dandomain.dk jeg hadet lige et domæne som bare skulle bestilles med det
samme kl. 23 om natten og jeg skriv en mail til dem om at de skulle kaste sig over denne ordre.

Jeg fik en mail tilbage 2,4 minutter efter om at den var oprette sendt vider til dk-hostmaster.dk
Avatar billede bacardil Nybegynder
24. november 2008 - 22:36 #26
Det er nu en gammel vin der er taget frem her :)

Jeg vil bare indskyde en kommentarer om at min oplevelse med gigahost.dk har ændret sig 180 gr.

De holder ikke hvad de lover, de sletter kundernes indhold uden varsel m.v. - Ikke 30 kroner værd om måneden mere.