Avatar billede stringbuffer Nybegynder
03. september 2007 - 22:25 Der er 1 kommentar og
1 løsning

PCI-E grafikkort - hvilken sokkel?

Har lige købt et bundkort med to PCI-E 16x sokler og et grafikkort.
Er det lige meget hvilken sokkel jeg sætter grafikkortet i? Eller skal det sidde i den første?
Bundkortet er et Gigabyte P35-DS4.
Problemet er at der ikke er så meget plads i mit kabinet til kortet pga. harddiske, som sidder på højde med det første sokkel...
Avatar billede ranglen Nybegynder
03. september 2007 - 23:58 #1
Det har kun én rigtig x16 port (den tættest på cpuen). Den anden port er reelt kun x4, og er slået sammne med de tre x1 porte (de kan ikke benyttes, hvis du sætter kortet i port to).

Hvis du kan leve med det, så prøv
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
01. februar 2008 - 21:55 #2
Det endte med at jeg pillede den nederste HDD holder ud, så kortet kom til at sidde i den første sokkel... jeg lukker spørgsmålet da det ikke længere er aktuelt.