Avatar billede madsleejensen Nybegynder
03. september 2007 - 09:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

database abstraction library

hej sidder og skal igang med at vælge et DAL til mit projekt, og det vil være mit første forsøg på at implementere sådan et i mit system.

derfor før jeg vælger ville jeg gerne hører jer, hvad i ville anbefale. jeg vil sige jeg har fundet et rigtig godt bud på hvad det evt kunne være ADODB evt lite udgaven.

men hvis i nu fortæller mig, at der er et bedre DAL der ude, så ville det jo være dumt alt andet.

har dog et krav til det, det skal ikke være en extension til PHP som f.eks PDO, da jeg vil kunne kører det på alle servere uden at skulle have extensions installeret først.

på forhånd mange tak!
Avatar billede coderdk Praktikant
03. september 2007 - 11:02 #1
Hvad med efterfølgeren til PEAR::DB, MDB2? http://pear.php.net/package/MDB2
Avatar billede madsleejensen Nybegynder
03. september 2007 - 13:32 #2
må indrømmer jeg ikke er så meget inde i PEAR. bruger dog deres kode standarder til min egne men ellers har jeg aldrig leget med det ( hvilket måske er en fejl ).

men altså kræver MDB2 ikke at man installere pear extension til PHP ? eller er det mig der har rodet lidt rundt i dokumentationen!?
Avatar billede coderdk Praktikant
03. september 2007 - 14:29 #3
Nej, man kan godt nøjes med at hente PEAR filerne selv og sætte en include_path, så vil det virke... PHP Extensions er PECL, PEAR er rent PHP :)
Avatar billede madsleejensen Nybegynder
03. september 2007 - 14:59 #4
okai jamen så lærte man jo også lidt idag :) men er der nogen grund for at vælge mdb2 fremfor adodb ?
Avatar billede coderdk Praktikant
03. september 2007 - 15:14 #5
Mnæeh, det er vel en smagssag :)
Avatar billede madsleejensen Nybegynder
12. september 2008 - 18:16 #6
på tide at lukke :)