Avatar billede maf95 Nybegynder
02. september 2007 - 12:01 Der er 3 kommentarer

Galleri system NEED SIMPEL HELP :D

Hey gutter her på Udvikleren!

Jeg går og leder efter et galleri system, jeg fik nogle links da jeg søgte på google under: php gallery. Men de er alle _for_ avanceret..

Det eneste jeg mangler er bare noget så simpelt som en lille php kode som uploader, et billede, og en kommentar til billedet.. Kun det simple. Alt det andet er sådan noget med design, og alt muligt..

Det eneste jeg mangler er bare en kode som uploader et billede fra ens computer til sin mysql database eller webserver (ved ikke hvor det skal uploades :D).

Det skulle gerne være sådan så det viser max 1 billede pr. side.
Sådan så ude til venstre ser man oversigt over billederne.........

Hvis i bare har disse simple koder i jeres baghånd ville jeg blive meget glad :D Jeg opsætter det selv :D..

1. Mysql koder: 1. Billed filen (det billede man uploader fra sin pc) 2. Beskrivelse af billede (ex: årstal, navn, el. ligende).

2. Php koden: 1. Hiv billedet ud af mysql databasen og vis i et x antal width og heigth.
2. Hiv kommentar ud af mysql databasen: ex: $kommentar = (mysql ting) derefter i bunden for at visen kommentaren: $kommentar

f.eks:

$billed = mysql-database-ting
$kommentar = mysql-database-ting

echo '<br>'
echo '<center>'
echo $billed
echo '<br>'
echo $kommentar

div. den laver automatisk en ny side med et billed og en kommentar på, når man vælger at uploade et billede...

Meget simpelt.. Håber i kan forstå mig!

Se eksempel her :
Upload billede: http://webtjenesten.dk/show_picture/upload.html
Vis billede: http://webtjenesten.dk/show_picture/visbilled.html

Go' søndag!
Avatar billede maf95 Nybegynder
02. september 2007 - 12:02 #1
UPS SORRY mente Eksperten.dk :P
Avatar billede zurekk Nybegynder
02. september 2007 - 16:48 #2
Du kan jo starte med at fortælle hvad du selv kan lave, og så kan vi jo hjælpe/guide dig igennem så du får lavet det selv :)
Avatar billede olebole Juniormester
02. september 2007 - 17:50 #3
<ole>

Søg her i kategorien. Et forsigtigt bud lyder på, der mindst ligger 500 besvarelser på, hvordan man uploader et billede med en kommentar - og ligeså mange om, hvordan man udskriver samme data  :)

/mvh
</bole>