Avatar billede KSN Mester
01. september 2007 - 11:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan man bare slette Windows.old

Efter man har installeret Vista, opretter Vista en mappe der hedder Windows.old, i mit tilfælde XP.

Kan jeg bare slette den eller skader den mit Vista.
Den optager nemlig meget på min HD
Avatar billede corleonedk Nybegynder
01. september 2007 - 12:37 #1
Windows.old bruges til at gendanne systemmet til et tidliger op system,hvis der skulle gå noget galt om man ønsker at vende tilbage til det.Men hvis du ikke har planer om det,kan du godt slette det og frigive pladsen.I de fleste tilfælde vil man jo aligevel lave en komplet re-install.Her er et link til hvordan man laver en genopretning med windosw.old.Så kan du selv gøre det op med dig selv jo,om den skal slettes.http://support.microsoft.com/kb/933168/da
Avatar billede Bassemand12 Nybegynder
24. november 2015 - 11:59 #2
Sådan fjernes mappen Windows.old

Gælder for Windows 8.1, Windows RT 8.1

Hvis du har opgraderet til Windows 8.1 fra Windows 8.1 Preview eller til Windows RT 8.1 fra Windows RT 8.1 Preview, vil nogle af de filer, der bruges af den tidligere version af Windows, stadig findes i mappen Windows.old. Disse filer bliver automatisk fjernet 28 dage efter opgraderingen, eller du kan bruge Diskoprydning til selv at fjerne dem.

Advarsel!

Inden du bruger Diskoprydning, bør du kontrollere, at alle dine filer og indstillinger befinder sig, hvor du forventer det. Sletning af mappen Windows.old kan ikke fortrydes.

1. Åbn Kontrolpanel ved at stryge ind fra højre kant af skærmen og derefter trykke på Søg (hvis du bruger en mus, skal du pege på øverste højre hjørne af skærmen, flytte musemarkøren ned og klikke på Søg). Indtast Kontrolpanel i søgefeltet, og tryk eller klik derefter på Kontrolpanel.

2.Skriv Admin i Kontrolpanel-søgefeltet, tryk eller klik på Administration og dobbelttryk eller dobbeltklik derefter på Diskoprydning.

3.Hvis du bliver bedt om at vælge et drev, skal du vælge det drev, du lige har installeret Windows på, og derefter trykke eller klikke på OK.

4.Tryk eller klik på Ryd op i systemfilerne i dialogen Diskoprydning.

Hvis du igen bliver bedt om at vælge et drev, skal du vælge det drev, du lige har installeret Windows på, og derefter trykke eller klikke på OK.

5.Markér afkrydsningsfeltet Tidligere installationer af Windows og eventuelle andre afkrydsningsfelter for de filer, som du vil slette, og tryk eller klik derefter på OK.

6.Tryk eller klik på Slet filer i den meddelelse, der vises.
Avatar billede Bassemand12 Nybegynder
24. november 2015 - 13:39 #3
Er du det mindste tvivl så skal du ikke gøre det.men jeg havde 4 af dem :-)