Avatar billede alleycat Nybegynder
31. august 2007 - 02:58 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hukommelse på webhotel

Er jeg den eneste der synes, det efterhånden er lang tid siden, nogen kunne klare sig med 16 mb hukommelse? Åbenbart synes de gode herrer på one.com det er mere end rigeligt... Må jeg høre, klarer I alle jer på under 16 mb, eller har I fundet på noget smartere end one.com , som ellers på mange punkter (læs pris) passer godt til mig?? :-)

PS. Beklager hvis kategorien er ved siden af, men kunne ikke finde nogen "webhotel"-kategori, og har egentlig osse brug for hjælp fra php-programmører...
Avatar billede Six Nybegynder
31. august 2007 - 04:21 #1
Jeg forstår ikke hvordan du kan have 16mb plads på dit webhotel, når deres mindste hotel hedder 1gb. Prøv at spørge deres support om ikke der er tale om en fejl? Det er jo ikke så svært mere, da de har live chat support :)
Avatar billede Six Nybegynder
31. august 2007 - 04:26 #2
Glem mit indlæg ;D - det er sent... (du taler om den limit der begrænser størrelser på filer der kan oploades, ik?)
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. august 2007 - 07:49 #3
16 MB er mere end rigeligt. Har én gang haft brug for mere, det var da jeg skulle bearbejde et billede på et par meg, efter upload.
Avatar billede michael_stim Ekspert
31. august 2007 - 07:51 #4
Hvis det altså er memory_limit vi snakker om her.
Avatar billede alleycat Nybegynder
31. august 2007 - 11:45 #5
Jep, memory_limit.
Avatar billede dkfire Nybegynder
31. august 2007 - 13:19 #6
Hvis du har brug for mere end 19 mb hukommelse, så har du enten lavet et så stort en stie at det bedre kan betale sig at få din egen server, eller også skal du optimere din kode en del.
Det er meget sjældent at du får bruge for mere end 16 mb til en lille -> mellem side.

Jeg tror heller ikke du lige finder andre hosts som gar mere hukommelse til samme pris som one.com.
Avatar billede olebole Juniormester
31. august 2007 - 17:41 #7
<ole>

'De gode herrer på one.com' har så ganske ret ... det er mere end rigeligt! Hvis webbrugere vil uploade billeder, kan man sagtens forlange af dem, de selv magter at formindske dem til en realistisk størrelse  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede alleycat Nybegynder
31. august 2007 - 20:42 #8
Nu nævner I jo selv billederne... Lader I bare være med at arbejde med billeder så? - for det er den løsning jeg pt. selv bruger...
Avatar billede alleycat Nybegynder
31. august 2007 - 20:44 #9
(smid lige et svar, så jeg kan komme af med mine point)
Avatar billede dkfire Nybegynder
31. august 2007 - 20:51 #10
Kommer da så sandlig an på hvor store de billeder er som du uploader og hvordan du behandler de billeder.
Avatar billede bavingo Nybegynder
31. august 2007 - 21:39 #11
Hvis du rent faktisk skal have hjælp til dit problem er Gigahost.dk løsningen. Der kan du selv gå ind og rette din php.ini fil.
Dvs. det kan du ikke nu, men har du rettelse kan du sende en mail til dem også ordner de det, indtil de får systemet op at køre.
Avatar billede dkfire Nybegynder
31. august 2007 - 21:52 #12
Hvorfor ikke bare optimere den kode alleycat har, således at alleycat ikke bruger unødig store mængder af hukommelse.
Avatar billede olebole Juniormester
01. september 2007 - 00:32 #13
dkfire >> Det kan sagtens være virkelig veloptimeret kode. Når man roder med billeder, bruges ofte hukommelse i størrelsesorden flere gange billedets faktiske størrelse - og hvis det så kommer direkte fra et digi-kamera, så er der ganske automatisk sat vand over til ballade  :)
Avatar billede alleycat Nybegynder
09. september 2007 - 00:30 #14
Lige præcis.

Tak til bavingo for tippet med Gigahost, det kendte jeg ikke, men det lyder meget fedt. svar?
Avatar billede bavingo Nybegynder
09. september 2007 - 10:55 #15
Her har du dit svar :P
Avatar billede alleycat Nybegynder
08. november 2007 - 00:57 #16
Tak, og her er så point!