Avatar billede kausing Nybegynder
30. august 2007 - 08:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sysprep starter ikke op efter installation fra Ghost dvd-image

Jeg har lavet et image (på en bootbar dvd) af c-drevet med winxp og der ligger en sysprep mappe i roden af c:\
Jeg har kørt setup manager og den har lavet en sysprep.inf fil inden jeg lavede imaget. Da jeg startede setup manager, kunne jeg vælge tre forskellige installationsformer (unattended setup, sysprep setup, remote installation services), jeg har valgt sysprep setup. Efter jeg har reinstalleret pc fra dvd-imaget, burde sysprep så ikke starte op ?
Avatar billede venturer Nybegynder
30. august 2007 - 08:52 #1
Efter du har lavet sysprep.inf filen skal du også afvikle sysprep.exe, sætte flueben i "Brug mini setup" og herefter vælge "Forsegl" (re-seal, hedder den på engelsk).
Avatar billede kausing Nybegynder
30. august 2007 - 09:07 #2
Ok, det prøver jeg
Avatar billede venturer Nybegynder
30. august 2007 - 09:57 #3
...Det er altså hvad du skal gøre INDEN du laver dit image.

Gør maskinen klar.
Lav mappen med sysprep.inf filen i
Kør sysprep.exe med de indstillinger jeg lige nævnte (HUSK fluebenet) Boot maskinen op igen fra din gost CD (eller hvad du nu har) så du kan lave et image af din maskine.
Så skulle den være der.
Avatar billede kausing Nybegynder
30. august 2007 - 10:18 #4
Det tænkte jeg nok :-) er ved at lave et nyt image. Vender tilbage når den er færdig
Avatar billede kausing Nybegynder
30. august 2007 - 11:41 #5
Det er så gjort og det virkede men den maksine jeg tager et image af og hvorfra jeg afvikler sysprep.exe genstartede også og kørte sysprep installationen. Skal den gøre det eller har jeg gjort noget forkert. Kan jeg undgå det ?
Når sysprep er i gang, får jeg en melding om at  "fltx041e.dll" mangler men det har vel nødvendigvis ikke noget med ghost eller sysprep at gøre ?
Avatar billede venturer Nybegynder
30. august 2007 - 14:03 #6
dll-fejlen kender jeg ikke noget til.
Som du beskriver det lyder det umiddelbart til at køre som sysprep er beregnet.

Det lyder dog lidt som om den ikke helt gør som du forvener og jeg kan derfor godt tænke mig at høre hvad det er du helt nøjagtig vil opnå at kunne gøre med din ghost DVD.
Avatar billede kausing Nybegynder
30. august 2007 - 15:29 #7
Jeg har nogle identiske bærbare pcer som ofte bliver udlånt til brugere, efter udlån bliver de slettet totalt og skal geninstalleres. Da vi nogen gange er felten (forsvaret), har vi ikke altid vi har adgang til netværk og kan derfor ikke geninstallere fra en server. Derfor vil jeg gerne lave et image af vores "master pc" (hvis man kan kalde den det) på dvd, så jeg kan geninstallere fra den. Det virker også fint men da jeg konfigurerede sysprep som du fint beskrev på vores "master pc" genstartede den og kørte sysprep scriptet (eller hvad det nu er) som om den var blevet geninstalleret. Det var bare det der undrede mig men jeg ved ikke om det skal være sådan.
Håber jeg fik forklaret det godt nok :-)
Avatar billede venturer Nybegynder
31. august 2007 - 13:44 #8
Når du i sysprep værktøjet vælger at forsegle maskinen skal du sætte den til "luk maskinen" (Shut down) i stedet for genstart. Du skal altså lave et image af maskinen EFTER at sysprep er afviklet, men INDEN windows er startet op igen.
Avatar billede kausing Nybegynder
02. september 2007 - 10:33 #9
Ok, jeg prøver når weekenden er ovre. Tak for hjælpen og send et svar så du kan få dine velfortjente points :-)
Avatar billede venturer Nybegynder
04. september 2007 - 11:25 #10
Håber det kommer til at virker som du ønsker :)