Avatar billede marcf12 Nybegynder
29. august 2007 - 12:14 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Åbning af projektmappe

Hej,

Jeg har følgende problem.

Jeg ønsker at man skal havne i et specifikt regneark når man åbner en projektmappe i Excel.

Håber i kan hjælpe :-)
Avatar billede kabbak Professor
29. august 2007 - 12:37 #1
sæt regnearket ind her, så starter det hver gang du åbner excel

C:\Programmer\Microsoft Office\OFFICExx\XLSTART
Avatar billede marcf12 Nybegynder
29. august 2007 - 13:07 #2
Hej Kabbak.

Tak for din tilbagemelding.

Jeg fik nok ikke forklaret mig godt nok :-)

Det er kun når jeg åbner lige netop den specifikke projektmappe, at de specifikke regneark skal være der man havner først.

Det regneark jeg taler om, er et af de regneark der i den specifikke projektmappe i Excel
Avatar billede x-lars Novice
29. august 2007 - 14:00 #3
Sheets("Forsiden").Activate - du må selv lige rette arknavnet til.

Den skal ligge i This Workbook-modulet.
Avatar billede marcf12 Nybegynder
29. august 2007 - 15:09 #4
Hej x-Lars

Tak for din tilbagemelding.

Jeg der desværre lidt ny i vba.

Når jeg prøver at gøre det som du skriver har jeg lidt problemer. Problemet er at jeg allerede  har en userform i den specifikke projektmappe. Og når jeg så går ind ind vba og klikker This Workbook-modul får jeg bare en tom hvid side.

Hvad skal koden på denne side hedde ? Public Sub eller noget andet?
Avatar billede kabbak Professor
29. august 2007 - 15:17 #5
Den skal i modulet ThisWorkbook

Private Sub Workbook_Open()
Sheets("Forsiden").Activate
End Sub
Avatar billede marcf12 Nybegynder
29. august 2007 - 15:20 #6
Jeg takker.

Det er lidt flovt, men jeg kan ikke få koden frem ved at taste "alt f11" det var fordi jeg prøvede at hide nogle af de moduler som jeg havde kommet til at åbne. Ved du hvordan jeg finder coden igen ? Den er der stadig da den userform jeg har lavet stadid virker inde i regnearket ?

Tak for tålmodigheden :-)))
Avatar billede marcf12 Nybegynder
29. august 2007 - 15:29 #7
Har fundet koden igen :-))

Forsøger med det andet nu
Avatar billede marcf12 Nybegynder
29. august 2007 - 15:31 #8
Så virker det. Smukt
Avatar billede marcf12 Nybegynder
29. august 2007 - 15:32 #9
Sender
Avatar billede marcf12 Nybegynder
29. august 2007 - 15:32 #10
Sender du ikke lige et svar ind så jeg kan give dig dine point. Jeg takker mange gange
Avatar billede kabbak Professor
29. august 2007 - 15:35 #11
giv dem til x-lars, jeg hjalp bare videre ;-))
Avatar billede marcf12 Nybegynder
29. august 2007 - 15:42 #12
Er det ikke rigtig at jeg ikke kan give point før x-lars eller dig sender et svar ind. Jeg kan ikke se nogle steder hvor jeg kan give ham point?
Avatar billede kabbak Professor
29. august 2007 - 16:42 #13
jo x-lars, skal ligge et svar først ;-))
Avatar billede x-lars Novice
30. august 2007 - 10:14 #14
Jamen, det kommer da hér! Herligt, at det virkede! ;-D