Avatar billede blood.dk Nybegynder
29. august 2007 - 11:35 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Min side kan ikke google's

Hej I gæve eksperter.

Jeg lancerede mit firmas hjemmeside (tn-consult.dk) i April/Maj og hvis jeg i dag søger på firma navnet (tn contult) eller side navnet (tn-consult) for jeg ikke min side frem.

Hvad kan jeg gøre for at fremme det????
Kan jeg lægge nogle "dummie sider" ind med redirect?? Har hørt og læst så meget forskelligt.
Lige nu er det ikke penge til at købe en søgemaskine optimering så gode alternativer giver gode points.

På forhånd Tak
Thomas
Avatar billede thesheriff Nybegynder
29. august 2007 - 11:42 #1
Bufferzone ved en masse om det emne.

Hans artikler har ihvertfald hjulpet mig meget:

http://www.bufferzone.dk/s%F8gemaskineoptimering.htm
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. august 2007 - 13:06 #2
Ved et hurtigt gennemkik kan følgende siges.

1. Google optager ikke en side før andre sider linker til den. Jo bedre placeret sider, gerne inden for samme tema der linker jo bedre

2. ved et kik på forsidens kildekode ses at denne ikke indeholder det store indhold. Det man skal huske er at google læser koden og "ser" ikke siden som vi gør det i browseren. Dette betyder at når google åbner din forside, så har den meget lidt indhold og sider med meget lidt indhold er meget lidt væsentlige for google, hvorfor de ikke ser nogen grund til at have dem med.

3. Dummysider med redirect er en rigtig god måse at søreg for at man aldrig nogen sinde kommer med i google. Google ønsker at leverer indhold og informationer til dem der søger på dette og hjemmesider der ikke har indhold eller informationer har ikke plads i google. Hjemmesider der snyder for at få det til at se ud som om de har indhold straffes.

Du skriver at man ikke finder jeres side når man søger på firmanavnet. Det er heller ikke ret relevant, fod de bruger der kender navnet, skal nok finde jer på anden måde hvis de har brug for det. Det du bør gå efter er, at kunder der har brug for det i sælger, kan finde jer, når de søger efter informationer om dette emne. I sælger EL installationer og automatik, hvad med at være godt placeret i google på netop el installationer, automatik og andre ord som kunder kunne finde på at bruge. Læs mine artikler om søgeordsanalyse.
Avatar billede blood.dk Nybegynder
29. august 2007 - 14:31 #3
Buferzone:

1. Den er jeg med på. arbejde med at komme ind på nogle relateret sider.

2. Kan godt se hvad du mener, er dog ikke klar over hvad jeg skal gøre for at ændre det. kan du komme med et eks.

3. ok. så er det jo ikke her jeg skal lægge mine krafter. ;-)

Jeg vil selfølgelig gerne kunne findes blandt de 10 første hits hvis der bliver søgt på eks. IHC, men jeg bliver sku ked af det hvis men ikke kan find mig ved firmanavn.
Avatar billede bufferzone Praktikant
29. august 2007 - 15:27 #4
2. Det er den CMS løsning der er valgt. Nogle CMS er søgemaskinevenlige og nogen er det ikke. Der findes værktøjer der kan crawle en side og præcenterer hvordan søgerobotten ser siden, hvilke søgeord den opfatter osv. Du bør overveje en indholdsstruktur, hvor din forside er optimeret til dine 2 til 4 vigtigste generelle søgeord og undersiderne er optimeret til hver et søgeord således at dine potentielle kunder kan finde de informationer de søger på din side. Herunder bør du både lave en søgeordsanalyse samt lave almindelige sunde og fornuftige overvejelser dine kunne vil kunne forvente at ville finde på dine sider, dette kunne f.eks. være

adresseoplysninger
hvad i leverer præcist
priser
tidsrammer, horisonter,
referencer
informationer om løsningerne
lovting, krav og anbefalinger
osv osv osv

Glem roligt at optimerer til dit navn, hvis du optimerer til dine væsentlige søgeord og firmanavnet står på alle sider, så kommer det helt naturligt
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
29. august 2007 - 19:19 #5
Der er altså intet galt i at lave dummy-sider, men du må bare ikke lave det som redirect, men derimod som artikelsider
Du kan f.eks. lave sider der hedder:

tn-consult.dk/blog/el-syn
tn-consult.dk/blog/plc-programmering
osv.....

På siden beskriver du hvad du kan osv. osv. og sørger for at have detaljerne med på meta-tags, korrekt linkning osv. (læs evt. bufferzone's artikler)

Du kan f.eks. se hvordan det virker her http://www.babymirakel.dk/sitemap.html
Avatar billede blood.dk Nybegynder
30. august 2007 - 13:39 #6
eric-pedersen:
Det betyder at jeg ska llave hele min CMS struktur om. Ikke noget jeg klare lige med det samme.

Bufferzone:
Rart at vide... hvis et sådan værktøj ikke finder mit CMS venligt skal jeg så lavedet hele om??? Eller er det et trick.

Tænker om jeg kan lave html sider at hverenkelt side. Det betyder så at når en side hentes og der benyttes et link er der så PHP vertionen at sitet der bliver hentet.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
30. august 2007 - 13:46 #7
Du behøver ikke lave noget om

Lav en html-skabelon som ligner det du har, og brug den som skabelon

Så er det bare at lave et link fra din forside til en index-side, hvorfra du linker til alle de nye sider du laver....
Avatar billede blood.dk Nybegynder
30. august 2007 - 13:58 #8
Eric-pedersen:
Det du mener er det så en clon af sitet eller er jeg bare ikke med???
Avatar billede blood.dk Nybegynder
30. august 2007 - 14:01 #9
Eric-pedersen:
Jeg laver et nyt spørgamål så du kan få nogle points.
Avatar billede blood.dk Nybegynder
30. august 2007 - 14:25 #10
Bufferzone:
Jeg fandt denne side http://www.webconfs.com/search-engine-spider-simulator.php hvor mit site for tekst og keywords med. Så skulle den vil være god nok.
Mangler bare at begrænse mine keywords lidt.