Avatar billede kimley Nybegynder
28. august 2007 - 19:48 Der er 54 kommentarer og
1 løsning

Computer genstarter

Hej
Jeg har en computer der er begyndt at genstarte af sig selv..Den når kun til at tælle ram osv..Kommer aldrig ind i selve windows. troede så at en geninstallation ville hjælpe,men der genstarter den hvor bjælken kører..Har prøvet at skifte harddisk(dog en gammel jeg har til at ligge) men det samme sker..Har så prøvet at tage en ram blok ud(har 2) det hjælper heller ikke... Kan simpelthen ikke få lov til at installere xp igen..Nu er de formateret de harddiske jeg har prøvet med..EN der har en løsning på dette? HAr aldrig været udsat for det før.
Avatar billede strych9 Praktikant
28. august 2007 - 20:29 #1
Vi taler altså en lidt aldrende computer?
Prøv først med alle eksterne enheder, bortset fra skærm, koblet fra.
Prøv at tage CMOS batteriet ud i 2 minutter. Skift det eventuelt ud med et nyt.
Støvsug din strømforsyning (dog uden at åbne den) - de leverer mindre effekt når de bliver tilstoppede og varme. Skift eventuelt den ud med en anden og test.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2007 - 20:31 #2
Jeg ville prøve med en Live-cd f.eks. INSERT http://www.helgec.dk/insert.iso (skal brændes som et bootimage) hvis den booter fra INSERT så  meld tilbage
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2007 - 20:33 #3
Hvor pokker kan man se at det er en aldrende computer ????
Avatar billede strych9 Praktikant
28. august 2007 - 20:34 #4
intuition? ;)
Avatar billede thundercall Nybegynder
28. august 2007 - 20:39 #5
er du sikker på at blæseren på din CPU også kører som den skal?

og tjek også andre kabinet køler,.. da der kan være STØV foran dem,...
28. august 2007 - 22:02 #6
Avatar billede kimley Nybegynder
28. august 2007 - 23:02 #7
Det er en gammel svend af en computer...den har en amd på 1 ghz og 2x256 mb ram p3100 mener jeg. Den er kun som en ekstra til små spil
MEn nu står den på datterens værelse og hun sove..MEn tjekker lige op på alle de råd i kommer med og vender tilbage
Avatar billede kimley Nybegynder
28. august 2007 - 23:05 #8
Og ja jeg renser vores pc med omhu.. Ved at en ren kører bedst og har efterhånden fået en del hjælp og gode råd herinde..Elsker simpelthen dette sted og støtter det med glæde ;-)
Avatar billede thundercall Nybegynder
29. august 2007 - 00:49 #9
min ex havde et problem med at hendes pc lukkede ned hele tiden uden "grund"...

grunden var der dog,.. og det var pga. støv på kabinettes blæser.. der sad en 1cm høj måtte af støv på ydersiden af blæseren...
29. august 2007 - 07:23 #10
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 12:40 #11
dr1 larry ja sådan så min søsters ud..Den har jeg lige renset og formateret. den genstartede nemlig også og de havde så også en del virus..Jeg tror aldrig jeg har set en køler så snavset *GG* Den mindede faktisk om det billede ;-)
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 12:52 #12
Den booter jo godtnok fra xp cd men genstarter bare for tit og så mislykkedes installationen jo helgec..

Hvad gør den Live-cd? jeg er ved at brænde den nu..
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 13:03 #13
Den booter lige op på den live og så genstarter den helgec
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 13:19 #14
Nu er den støvsuget trods der ikke var meget at komme efter. Har pillet batteriet ud og sat en anden dog også ældre psu i..Vil ikke ofre på den. Så hellere bygge en ny.Vender tilbage når jeg har prøvet alt.
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 14:04 #15
Hmm det er det samme..Den genstarter installationen lidt for tit..Kan det tænkes at dvd drevet er ved at være defekt? og det er derfor den genstarter
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 14:55 #16
Nææ det hjalp heller ikke at sætte et nyt drev i... Nogle forslag..Har prøvet alt nu
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 15:01 #17
Mangler dog at prøve at skifte cmos batteriet
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2007 - 15:26 #18
"Den booter jo godtnok fra xp cd men genstarter bare for tit og så mislykkedes installationen jo helgec"
Hvad mener du helt præcis kører den på cd`en uden at genstarte ??
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 16:01 #19
Ja den kører på cd uden at genstarte et stykke tid..Men når den når til omkring resterende 37 min hvor den bjælke kører så genstarter den..

den var helt tosset den dag min kæreste tændte for den i mandags.. den talte kun ram og genstartede så og derfor tænkte jeg en geninstallation ville være på sin plads,men det kan jeg ikke uden den genstarter hvor den ikke skal
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 16:04 #20
Kan det måske være cpu der trænger til nyt pasta??
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 16:05 #21
Jeg ved snart ikke hvad jeg skal prøve... :-(
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2007 - 16:52 #22
Siden hvornår er der begyndt at komme en bjælke når du arbejder med en live-cd ? hvis du vil hjælpes er det bestemt en fordel at du melder korrekt ud med hvad du foretager dig
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 17:20 #23
Jamen den live cd genstarter efter den lige booter og det bliver den ved med..Satte så xp cd i igen og prøvede.. Hvad gør den live cd da helqec og ja jeg vil meget gerne hjælpes
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 17:21 #24
Syntes nu også jeg har meldt ud hvad jeg laver

Kommentar: kimley
29/08-2007 13:03:01 Den booter lige op på den live og så genstarter den helgec
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 17:39 #25
Den booter fra den live INSERT cd jeg har også prøvet at trykke F2 og komme ind og læse der,men ved ikke lige hvad jeg så skal..Kan se den kan køre en masse test også memtest som jeg kender. Når den booter og står og blinker trykker jeg enter og så kører den 2-3 linier og genstarter.
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 19:32 #26
Jeg håber da du vender tilbage helgec.. Har aldrig prøvet live cd før. Har været på din side og må sige det er et godt stykke arbejde du der har lavet.. Jeg har desværre usb keyboard så kan ikke ændre til dansk tastatur.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2007 - 19:39 #27
Jeg kigger på det senere i aften
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 19:46 #28
ok har lige set man skal maile hvis man ikke forstår guiden helt... Er det stadig gældende for så sender jeg lige en mail
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 20:15 #29
HAr lige pillet mit usb keyboard fra.. Og så kørte den live cd..indtil den tjekkede for usb og så genstartede den
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2007 - 20:19 #30
Grunden til at jeg vil ha dig til at arbejde lidt fra INSERT er følgende - Hvis komputeren kan arbejde med INSERT er problemet næppe hardware relateret, du skal så koncentrere dig om Windows, kan du derimod ikke arbejde fra INSERT er problemet sikkert hardware relateret
Prøv nu at boote op på INSERT og glem alt om DK tastatur, når du har bootet sæt dig så til at lege lidt med internettet 15 - 20 minutter og meld så tilbage om computeren genstartede i de 15 - 20 minutter
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 20:40 #31
Nå kom lidt længere med et gammelt keyboard men så snart cd key blev tastet genstartede den og blev ved
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 20:43 #32
Ok det prøver jeg.... Men det ser sort ud efter hvad du skriver nu...Prøvede jo lige xp igen,men desværre... Tjekker lige Live cd igen og vender tilbage... Kan forstå jeg bare skal lade den køre...
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 20:44 #33
Jeg kommer jo aldrig ind i selve windows da den er formateret og jeg ikke kan installere den i gen på den maskine
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 20:50 #34
Tør jo ikke sætte netstik i da den ikke er korrekt installeret med beskyttelse
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 20:51 #35
Misforstår jeg noget her??? Skal netstik være i ved Live cd...Kunne tyde på det
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 21:04 #36
Jeg vil sige den kommer længere og længere for hvergang jeg prøver at installere xp nu... Var lige igang med en installation da du skrev det med INSERT MEd den kører jeg nu
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 21:04 #37
hov men den kører jeg nu skulle der stå
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2007 - 21:17 #38
Jeg har sgu svært ved at følge dig, men hvis du prøver det som jeg tidligere skrev så skal netkablet være i ved boot og du skal ikke tænke på beskyttelse det ligger i INSERT
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 21:21 #39
Den genstartede...Men ved ikke hvor da jeg ikke lige sad ved den..Prøvede igen men den genstartede ret hurtigt... Øv også...Har en mistanke til cpu er det helt galt?
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 21:24 #40
Den genstarter lige med det samme nu..Køerr 2 linier
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 21:26 #41
Da jeg lige prøvede det efter du skrev at grunden til osv...Der kørte den rimeligt..Kunne se der sto cpu swap osv... gik så lige væk fra den 5 min og da jeg kom tilbage havde den genstartet... og nu genstarter den bare ret hurtigt
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 21:32 #42
Det er ligesom den kommer længere jo flere gange jeg prøver..Nu er jeg fremme ved at den tjekker usb og så genstarter den
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2007 - 21:33 #43
Jeg tror at din CPU bliver for varm
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 21:36 #44
Nu bliver den ved usb... Men er sikker på hvis jeg slukker den og lader den stå lidt kører den vidre...Tror sq det er cpu der bliver varm..Er det utænkeligt? den er jo gammel
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 21:37 #45
Ok så prøver jeg med nyt kølepasta...Eller er det for dumt? Den er jo gammel...6-8 år vil jeg tro den er
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 21:40 #46
Smider du svar helgec for tror ikke vi kommer vidre med den og det kan kun være cpu nu syntes jeg... Du har givet mig et godt redskab vil jeg lige sige og du har en fantastisk god side man kan lære en del ved... Takker for din hjælp men en varm cpu er der ikke så meget at gøre ved andet end kølepasta med mindre det er for sent :-(
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 21:43 #47
Nå nu kører den igen så jeg kan se ram usage osv...
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2007 - 21:45 #48
Ingen løsning ingen point - kølepasta løser næppe dit problem -  måske rengøring og evt ny køler
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 22:07 #49
Hmm genstartede ved 26 % ca
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 22:07 #50
Jeg har rengjort den og køleren arbejder fint
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 22:19 #51
Men tak for din hjælp syntes nu alligevel point er på sin plads når nu du har brugt tid..
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 23:32 #52
Der er helt sort skærm nu så tror cpu er stået af.. Det kan da ikke være andet når den slet ikke booter på xp nu..den starter lige live cd op og genstarter
Avatar billede kimley Nybegynder
29. august 2007 - 23:33 #53
Skodder det kort og bygger en ny..Har dog et gammelt kort med en amd 800 mhz til at ligge men ingen driver til.. Kan jo se om det vil lidt endnu
Avatar billede kimley Nybegynder
30. august 2007 - 14:27 #54
Nu har jeg sat det andet mb i og det kører fint med den live cd INSERT
Så det må have været cpu der var varm på det andet mb. kunne også mærke at køleren ikke sad så godt fast som den burde..Men kan ikke sætte den bedre fast, så ud med det mb.. Nu vil jeg så køre med det gamle gamle kort til det står af.. håber jeg kan finde driverne inde på nettet for dem har jeg ikke på cd.
Takker for alle de gode råd og især til dig helgec
Avatar billede kimley Nybegynder
07. september 2007 - 23:10 #55
Lukker