Avatar billede dulius Nybegynder
28. august 2007 - 11:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Binde mappe til netværks-mappe i XP

Hej.

Jeg har brug for at kunne tage en mappe på mit lokale windows-system og kæde denne sammen med en mappe på en netværksserver. Så altså det eneste den lokale mappe skal gøre, er sådan set bare at "indeholde" indholdet fra netværks-mappen.

Jeg har prøvet at finde ud af noget med noget NTFS junctions, men såvidt jeg kan se dur dette kun lokalt, ikke over et netværksdrev :-( Har prøvet diverse programmer til det, og kan desværre ikke få det til at virke.

Den lokale mappe skal altså bare pege på netværksmappen - data fra netværksmappen skal ikke fysisk ligge i den lokale mappe. Pointen er nemlig at netværksmappen skal bruges på flere computere, og de data der ligger i den mappe skal altid være det samme på alle computere der bruger det.

Håber nogen kan hjælpe, da jeg har rimelig meget brug for denne funktion!

På forhånd tak.

Mvh. Julius
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. august 2007 - 11:32 #1
Hvorfor deler du ikke bare den pågældende fællesmappe på drev x:\ ?

Så ville alle brugere kunne tilgå den og altid have det samme indhold.

Eller har jeg misforstået noget?
Avatar billede dulius Nybegynder
28. august 2007 - 11:41 #2
Det er fordi det er nogle konfigurations-filer som skal bruges af et program, som skal være ens på alle computere. Og når konfigurationsfilerne ændres på en computer skal ændringerne også foretages alle andre steder. Og der er i det pågældende program desværre ikke mulighed for at indstille hvilken mappe konfigurationsfilerne ligger i, de ligger bare i en bestemt lokal mappe. Så vi skal have sat denne konfigurationsmappe på alle de computere det drejer sig om op til at køre på netværksmappen!
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. august 2007 - 11:55 #3
Du kunne måske lave en lille batch fil, der kopiere fra netværksmappen til den lokale mappe.

Og så afvikle batch'en hver gang pc'en starter op.
Avatar billede dulius Nybegynder
28. august 2007 - 12:46 #4
thesheriff > Jah, den løsning har jeg også overvejet, men det er ikke helt optimalt. Konfigurationsfilerne kan nemlig godt ændre sig op til flere gange om dagen, så er det ikke så fedt at skulle genstarte eller køre et script manuelt hver gang. Det må meget gerne køre fuldautomatisk.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. august 2007 - 14:04 #5
Hvilket program drejer det sig egentlig om?
Avatar billede dulius Nybegynder
28. august 2007 - 14:11 #6
Zend Studio. Det jeg omtaler som "konfigurationsfiler" er egentlig ftp-logins fra programmet.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. august 2007 - 14:46 #7
Nu ved jeg ikke ret meget om Zend Studios, men hvorfor skal ftp-logins ændres?

Er det noget I bruger til undervisningsbrug?
Avatar billede dulius Nybegynder
28. august 2007 - 15:17 #8
Det er fordi vi styrer en masse forskellige hjemmesider som selvfølgelig alle sammen har forskellige logins. Og vi tilføjer flere hjemmesider (og dermed ftp-servere) hvis ikke på daglig, så i hvert fald på ugentlig basis. Og ofte skal flere forskellige personer ind og lave noget på en hjemmeside fra flere forskellige computere. Og så ville det være langt nemmere at når én person har tilføjet en server én gang, så kan alle andre bare trykke på loginknappen på den pågældende FTP..
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. august 2007 - 15:33 #9
Så kunne du jo godt have en batch-fil, som folk så skal køre inden de logger ind for at få de nyeste logins.

Skal det køre mere automatisk, kan du evt. prøve med et program, der automatisk afvikler batchen en gang i timen fx dette program:

http://www.soft32.com/Download/Free/Solwayand39s_Task_Scheduler/4-26849-1.html
Avatar billede dulius Nybegynder
28. november 2007 - 13:09 #10
lukket
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. november 2007 - 13:44 #11
Hvad blev løsningen??