Avatar billede Slettet bruger
27. august 2007 - 14:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor bliver baggrunden forskellig

Har taget nogle billeder med en hvid dør som baggrund,
hvorfor kan jeg ikke få baggrunden ens med alle motiver.
Se gerne her:  http://www.ulkeboel.dk/test

Hvad skal jeg mon gøre for at fotografere sådan nogle tøjstykker.
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
27. august 2007 - 15:17 #1
Du har dit kamera til at stå på noget automatik omkring farver - så den forsøger at rette farverne op til et "gennemsnit".
Jeg skal vide hvilket kamera du benytter for at kunne hjælpe dig yderligere.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2007 - 11:26 #2
Lidt sen reaktion, men vi blev kaldt ud til en hastesag og kom lidt sent hjem.
Desværre er kameraet i øjeblikket med på en indkøbsmesse,(til onsdag aften)
men på kameraet står:  Cannon EOF 350 digital
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
28. august 2007 - 11:43 #3
Nu kender jeg ikke kameraet til bunds - men sæt dit kamera op til at fotografere manuelt - så skule billeder gerne blive ens.

Kom til at se at du bruge "2x500w projektører" hvis det er normale "glødelamper" skal du stille det på kameraet når du laver optagelsen, ellers bliver alle billeder meget "varme" - og du forsøger så med et eller andet billedebehandlingsprogram at rette op på det.

Det er den forkerte vej at gå - lav det så "rent" som muligt i optagelsen.
Avatar billede milter Ekspert
28. august 2007 - 23:01 #4
.... og den funktion, du skal indstille, hedder "white balance".

Den kan formentligt kun ændres, hvis du, som "fotografen" foreslår, skyder manuelt, ELLER med "shutter priority" eller "aperture priority".

I en af de "modes", som tillader ændring af hvidbalance (white balance), burde du kunne ændre den vha. den knap bag på kameraet, som der står "WB" ud for, altså den nederste.
Avatar billede sherlock Nybegynder
11. september 2007 - 13:40 #5
Du bør optage i RAW-format og bruge et program til at justere hvidbalancen bagefter.
Så overlader du ikke noget "intelligens" til kameraet.
Avatar billede Slettet bruger
24. oktober 2007 - 16:58 #6
det bedste resultat opnåede vi med sherlock forslag,
kameraet kan optage i RAW og adobe photoshop kan klare RAW formatet.
Der er points til sherlock, hvis du lægger et svar.
Tak for interessen, Aksel
Avatar billede sherlock Nybegynder
24. oktober 2007 - 18:02 #7
:) Det var dejligt.
Avatar billede sherlock Nybegynder
24. oktober 2007 - 18:24 #8
Hov :)