Avatar billede ib_kh Nybegynder
06. juni 2001 - 22:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

gem formen på en Access DB

hej alle
jeg har brug for et script som kan gemme en form med et antal felter på en database, felterne kan være f.eks navn, efternavn, e-mail, personlige oplys., tel. nr, kommentar ..., alle de oplysninger skal gemmes på en database (Access), hvor man som adminisrator kan hente de oplysninger senere. formen skal bruges på en en personlig hjemmeside. og hvis det er muligt at man får en e-mail når en ny form blev sendt.

hilsen
Avatar billede vejbump Nybegynder
06. juni 2001 - 22:44 #1
Hej…
Jeg har en kode her som jeg selv bruger nå jeg skal noget i en Access tabel…
----------------------------------------------------------------------------------------------------
<%
Set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; \"
DSN = DSN & \"DBQ=\" & Server.MapPath (\"Kode_db.mdb\")
Conn.Open DSN
%>
<html>
<head>
<body>
<%
if request(\"mode\") = \"1\" then

Function prepStringForSQL(sValue)
Dim sAns
sAns = Replace(sValue, Chr(39), \"\'\'\")
sAns = \"\'\" & sAns & \"\'\"
prepStringForSQL = sAns
End Function

sKode = prepStringForSQL(Request(\"Kode\"))

strSQL = \"INSERT INTO Koder ( navn, Sprog, Oprindelse, Anvendes, Beskrivelse, Kode ) values ( \'\" & request(\"Navn\") & \"\', \'\" & request(\"Sprog\") & \"\', \'\" & request(\"Oprindelse\") & \"\', \'\" & request(\"Anvendelse\") & \"\', \'\" & request(\"Beskrivelse\") & \"\', \" & sKode & \" )\"

conn.execute (strSQL)
response.write \"<BR><FONT FACE=\'Verdana\' SIZE=\'3\' COLOR=\'#000000\'><STRONG><CENTER>Din kode er blevet indlagt i databasen...</CENTER></STRONG></FONT>\"
response.write \"<br>\"
response.write \"<form action=\'default.asp\'>\"
response.write \"<center><input type=\'submit\' value=\'Gå til forsiden\' class=\'button\'></center>\"
response.write \"</form>\"
else
%>

<form action=\"tilfoej.asp\" method=\"post\">
<input type=\"hidden\" name=\"mode\" value=\"1\">
<input type=\"text\" name=\"Navn\" size=\"40\" class=\"but\">
<input type=\"text\" name=\"Sprog\" size=\"7\" class=\"but
<input type=\"text\" name=\"Oprindelse\" size=\"20\" class=\"but\">
<input type=\"text\" name=\"Anvendelse\" size=\"20\" class=\"but\">
<textarea name=\"Beskrivelse\" rows=\"3\" cols=\"111\" class=\"but\"></textarea>
<textarea name=\"Kode\" rows=\"25\" cols=\"111\" class=\"but\"></textarea>
input type=\"submit\" name=\"start\" value=\"Gem ny kode\" class=\"button\">
</form>
<% end if %>
</body>
</html>
<%
\' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Koden her er lavet så alle specialtegn du skriver i feltet &#8221;Kode&#8221; bliver lavet om til et format din database kan forstå.
Håber du får noget ud af det&#8230;
Avatar billede neuro Nybegynder
06. juni 2001 - 22:45 #2
Du kan kigge på www.netcoders.dk - Der kan du læse mere om ASP og finde nogle gode eksempler.

Har du stiftet bekendtskab med ASP og SQL?
Avatar billede vejbump Nybegynder
06. juni 2001 - 22:46 #3
&#8230; er noget word har smidt på. Se bort fra det.
Avatar billede ib_kh Nybegynder
06. juni 2001 - 23:10 #4
men hvilke felter DB\'en skal indeholde, kan du ikke maile hele scriptet med db\'en til mig ib_kh@hotmial.com.
Avatar billede ib_kh Nybegynder
06. juni 2001 - 23:14 #5
jeg mener en mail med alle filer , et script som kører, jeg er ikke så god til ASP, ib_kh@hotmial.com
Avatar billede vejbump Nybegynder
07. juni 2001 - 09:06 #6
Var det noget du kunne bruge?
Avatar billede ib_kh Nybegynder
07. juli 2001 - 00:53 #7
jeg kunne ikke brug det